Pred pár dňami predstavila spoločnosť BRD Motorcycles výsledok trojročnej práce na projekte RedShift. Jednalo sa o vývoj motocyklov vybavených trakčným elektropohonom. Aj keď je špecifikácia RedShift čo sa týka veľkosti kolies, plne nastaviteľnému odpruženiu a 12“ zdvihu podobná konvenčným motokrosovým motorkám, rám je typu monocoque, založený na štandardných rozmeroch a uhloch MX, vyrobený z dvoch hliníkových členov. Konštrukcia umožňuje ideálne rozloženie hmotnosti. Prvým produktom sú RedShift MX ( Motocross ) a RedShift SM ( Supermoto ). Všetky ponúkané modely motoriek budú vybavené vysokonapäťovým kvapalinou chladeným trakčným elektromotorom s permanentnými magnetmi s hmotnosťou približne 4,5 kg, menovitým výkonom ca 18 kW a max.výkonom ca 30 kW. Trakčný elektromotor je umiestnený v špeciálnom odliatku, v ktorom sú kanály pre prívod chladiacej kvapaliny a súčasne odliatok tvorí zadnú časť rámu. Pred trakčným elektromotorom je v ráme umiestnený zásobník elektrickej energie na báze lithium-ion s uvádzanou kapacitou 5,2 kWh.

RedShift MX je závodná motorka s pohotovostnou hmotnosťou ca 114 kg, navrhnutá pre triedu MX2/Lites. S intervalom údržby 200 hodín sa bude majiteľ môcť sústrediť viac na jazdu.

RedShift SM je závodné supermoto s pohotovostnou hmotnosťou 116 kg bez potreby výmeny oleja. Je vhodná nie len do mestskej prevádzky , ale vhodný aj ako „bicykel“. Svojou konštrukciou však ponúka širšie uplatnenie aj v kopcovitom teréne.

Spoločnosť BRD Motorcycles má pripravený aj model RedShift PD, ktorý je určený pre policajné hliadky, prvú pomoc a parkovacie služby. Motocykel s pohotovostnou hmotnosťou ca 134 kg je doplnený o osvetlenie a postranné nosiče a jeho manévrovateľnosť mu zabezpečuje vhodné využitie nie len v meste ale aj na bežných cestách.Ďalšie informácie o modeloch motoriek RedShift poskytne spoločnosť v novembri na výstave EICMA v talianskom Miláne. Pokiaľ sa jedná o cenu, tá by sa mala pohybovať niekde okolo 15 000 USD.

Tagged with:
 

Pridaj komentár