Spoločnosti Hybrid Racing AG ( za účasti jej prezidenta bývalého pilota F1 H.H.Frentzena ) a Lithium technology Corporation ( LTC ) postavili pre preteky 24 hod. Nurburgring závodné vozidlo s hybridným pohonom. Vozidlo s rozmermi 4460 x 1998 x 1114 mmm ( d x v x š ) a rázvorom 2700 je odvodené od cestnej verzie vozidla Gumper Apollo. Karoséria sa skladá z bezpečnostného trubkového rámu, na ktorom sú uchytené panely z uhlíkových vlákien. Predné a zadné kolesá sú zavesené na trojuholníkových priečnych ramenách, odpružené jednotkami – tlmič, pružina – a doplnené o predný a zadný stabilizátor. Nápravy sú doplnené o uhlíkové kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Vozidlo má obuté nízkoprofilové 18“ pneumatiky od fa Michelin. Pred zadnou nápravou je umiestený upravený päťventilový benzínový spaľovací V8-Biturbo-motor od fa Audi so zdvihovým objemom 3292 cm3, výkonom 382 kW / 7000 1/min a krútiacim momentom 580 Nm / 4000 1/min, ktorý je doplnený o chladič plniaceho vzduchu ( poz.7 ).

Motor je doplnený o šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, blokovaný diferenciál a trakčnú kontrolu ( poz.9 ). Za sedadlami je umiestnená 120 L nádrž s palivom ( poz.6 ). Pod prednou kapotou je umiestnený synchrónny trakčný motor-generátor ( poz. 3 ) od švajčiarskej fa BRUSA.

Trakčný motor-generátor s menovitým napätím 324 V poskytuje výkon 80 kW, max.krútiaci moment 220 Nm poháňa cez diferenciál ( poz. 2 ) kolesá prednej nápravy. Vozidlo je vybavené zásobníkom elektrickej energie ( poz. 5 ) na báze lithium – ion, ktorý dodala fa Gaia. Obsahujú spolu 90 ks sériovo zapojených článkov 27 Ah-HP. Z dôvodu zabezpečenia dostatočnej bezpečnosti, bol zásobník elektrickej energie navrhnutý tak, aby zniesol vysoké spomalenie a bol umiestnený pod podlahou v špeciálnom crash boxe. Zásobník elektrickej energie má kapacitu 8,7 kWh a pri dosiahnutí teploty 80o C sa zásobník automaticky odpojí. Vodič ovláda energiu zásobníka pomocou dvojice páčiek na volante – ľavou sa využíva energia pri brzdení ( rekuperácia ) na dobíjanie zásobníka elektrickej energie a pravou sa využíva energia na zrýchlenie vozidla. Energia zásobníka umožňuje vozidlu pri priemernej rýchlosti 50 km/h dojazd viac ako 30 km, dostatočný pre dojazd vozidla do pit stopu v prípade poruchy na spaľovacom motore. A ak táto situácia nastane napr. 6 – 8 km pred koncom kola, potom je možné dosiahnuť pit stop s využitím plného výkonu trakčného elektromotora a s max.rýchlosťou 130 km/h. Zásobník sa nabije pred začiatkom pretekov, alebo sa rýchlo dobije počas pit stopu. Celý hybridný pohon má hmotnosť 240 kg, z ktorých na zásobník energie pripadá 145 kg. Vozidlo dosahuje max.rýchlosť 300 km/h.

Motoršport nemôže ignorovať potrebu úspory energie“ uviedol H.H.Frentzen.

Tagged with:
 

Pridaj komentár