Známa talianska spoločnosť ZAGATO, známa hlavne svojimi exotickými športovými automobilmi, urobila „drastický“ obrat vo svojej 100.ročnej histórii a predstavila zaujímavý mestský elektromobil. Elektromobil dostal meno VOLPE ( Veicoli Originali Leggeri Privi di Emissioni ). Svojimi malými rozmermi 2,2 x 1 x 1,5 m ( d x š x v ) a vertikálne sa otvárajúcim dverami, je ideálny pre úzke mestské uličky.

VOLPE je reálne vozidlo, ktoré charakterizuje vysoký komfort a vysoká miera bezpečnosti. Spoločnosť ZAGATO uvádza, že elektromobil spĺňa všetky bezpečnostné predpisy a úspešne prešiel aj crash testami ( nechýbajú airbagy ). Karoséria ponúka priestor pre dvoch pasažierov, pričom zadný sedí ako na motorke. Ak nie je vzadu pasažier je k dispozícii batožinový priestor s objemom 175 L.

 

Elektromobil VOLPE bude ponúkaný buď ako čistý elektromobil, alebo ako elektromobil s predĺženým dojazdom ( REEV ). V prípade REEV je k dispozícii spaľovací motor, ktorý môže spaľovať benzín alebo CNG a zapína sa, keď klesne kapacita zásobníka pod nastavenú hodnotu. Bude sa predávať v 4.variantách – jednej čisto elektrickej ( Globo ) a troch REEV ( Goal, Graffio a Guru ). Globo má uvádzaný výkon trakčného elektromotoru 4 kW, uvádzaný dojazd 80 km, pohotovostná hmotnosť ca 275 kg a max.rýchlosť 48 km/h. Goal, Graffio používajú rovnaký trakčný elektromotor, len Guru má k dispozícii výkon 12 kW, pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 350 – 400 kg, max.rýchlosť pri Goal je 48 km/h a pri Graffio a Guru 105 km/h ( limitovaná na 80 km/h ) a uvádzaný je dojazd 350 – 380 km. Všetky varianty sú vybavené pneumatika vpredu 135/70 R15 a vzadu 155/60 R15, kotúčovými brzdami na všetkých kolesách, audio systémom, pričom v doplnkovej výbave sú elektricky ovládané okná, klimatizácia a navigačný systém, MP3, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS, ESP a solárne články na streche. Zásobník elektrickej energie je na báze olova s časom nabíjania 6 hodín, pričom zásobník na báze lithium-ion je za príplatok.

Predaj elektromobilu VOLPE by sa mal začať predávať na začiatku budúceho roku s uvádzanou cenou Globo za 6950 Euro, Goal za 7950 Euro, Graffio 8950 EuroGuru 9950 Euro.

Ako je vidno na pripojenom obrázku, tento lilipután medzi elektromobilmi nemá problém s parkovaním medzi vozidlami.

Alebo s takýmto elektromobilom budeme jazdiť priamo na pracovisko ? Vízia ďalšieho pokroku v mobilite budúcnosti ?

 

One Response to Zagato Volpe

  1. Aas píše:

    Presne na taketo auticko som cakal.
    Kazde rano vozim so sebou 4 zbytocne miesta na sedenie a okolo nich 1050 kg mechanizmov, ktore maju len jednu ulohu: dopravit ma do/z prace.
    Tesim sa, ked sa to zacne predavat. Myslim ze to za to stoji. Ked Renault predstavil Twizy za ~7000€ bez baterky a este ktomu bez dveri, myslel som ze je to len zly vtip. Ale toto je ovela pouzitelnejsie vozitko. A to sa mi ani nechce verit, ze to ma aj extender na benzin. Hoci viac ako 100km by som v tom asi nechcel absolvovat naraz. No a este aj CNG!? tak to je uplna rozpravka. Uz nech zacnu brat predobjednavky. Toto musim mat.
    Dakujem za skvely clanok s kopou vycerpavajucich informacii.

Pridaj komentár