Na tohto ročnom Paris Motorcycle Show predstavila francúzska spoločnosť VOXAN vo svetovej premiére inovatívne riešenie motocykla. Spoločnosť dosiahla revolúciu vo francúzskej motocyklovej histórii, predstavením ultra výkonného, luxusného stroja spájajúceho radikálnu inováciu v oblasti technológie, techniky e-mobility a designu. Klasický rám používaných u motocyklov je nahradený

ultrapevným hliníkovým exoskeletom, v ktorom sú integrované všetky komponenty hnacieho ústrojenstva vrátane zásobníka elektrickej energie.. Jeho autorom je designer Sacha Lakic. Inovatívne riešenie dotvára nový typ zavesenia zadného kolesa. V jeho prípade ale nejde o nejakého drobčeka, čo potvrdzujú jeho rozmery 2350 x 815 x 1015 mm ( d x š x v ) a rázvor 1705 mm.

 

Pohon elektromotocykla zabezpečuje kvapalinou chladený trakčný elektromotor s permanentnými magnetmi s max.výkonom / max krútiacim momentom ca 149 kW ( v rozsahu otáčok 7500 – 10500 1/min ) / 200 Nm ( v rozsahu otáčok 0 – 6000 1/min ). Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-ion s kapacitou 12,8 kWh. Pri využití zásuvky Combo II je možné zásobník nabiť na 80% kapacity za menej ako 30 minút. Okrem toho je ho možné nabiť aj z klasickej zásuvky pomocou integrovanej nabíjačky. Výkon sa prenáša na zadné koleso pomocou 35 mm rozvodového remeňa. Vpredu sú kotúčové so 4 piestovým strmeňom a vzadu bubnové brzdy s 2 piestovým strmeňom všetky s  rovnakým priemerom 230 mm. Obuté má pneumatiky Michelin Commander II vpredu 130/70/18 a vzadu 240/40/18.

WATTMAN s uvádzanou hmotnosťou 350 kg má dosahovať max.rýchlosť 170 km/h, z 0 – 100 km/h má zrýchliť za 3,4 s, z 0 – 160 km/h za 5,9 s a dojazd podľa štandardného cyklu NEDC je 180 km.

V prípade WATTMANu ustúpili značky generácie starých motocyklov v prospech nového technologického a emocionálneho prístupu. No niektoré spoločné črty zostali – potešenie z jazdy, pocit extrémneho zrýchlenia, opojenie slobodou a jedinečné potešenie s fúzie medzi človekom a strojom. Elektromotocykel, primárne určený pre exkluzívnu medzinárodnú klientelu hľadajúcu inovácie, bol navrhnutý v Monaku ale vyrábať na objednávku sa bude vo Francúzsku ( Solesmes (Sarthe) Electric Vehicle Manufacture ).

 

 

Pridaj komentár