Verím tomu, že väčšine z vás neunikla informácia, ktorá sa dostala do sveta na konci minulého týždňa. Tá sa týkala novo predstaveného VW Touareg, ktorý sa dočkal svojej druhej generácie. Toto obľúbené SUV sa dizajnovo priznáva k svojej rodine a hlavne na prednej maske rozpoznáte črty súčasnej dizajnovej línie VW, podľa ktorých bol navrhnutý Golf či Polo. Teraz však prejdeme k informácii, ktorá je pre nás podstatne dôležitejšia. VW sa totiž rozhodol vyrábať Touareg sériovo ako hybrid, a aby toho nebolo málo bude sa jednať o zatiaľ najsilnejšiu motorizáciu, s ktorou si budete môcť túto novinku objednať.

Nový hybridný Touareg bude vôbec prvým hybridným vozidlom, ktoré bude mat táto automobilka v ponuke. Základom hybridného pohonu bude 3.0 litrový kompresorom preplňovaný šesťvalec, ktorý poznáme pod označením 3.0 TSI a svoje miesto si našiel už pod kapotami koncernových súrodencov Audi A6 či S4. Avšak v oboch týchto modeloch sa motor ponúka v dvoch výkonových variantoch. Pri A6 je motor naladený na 216kW (290 koní) a pri S4 na 245kw (333 koní). Musím sa priznať, ostal som prijemne prekvapený tým, že konštruktéri sa rozhodli skombinovať s elektromotorom tú silnejšiu verziu. K motoru bude pripojená nová osemstupňová samočinná prevodovka. Medzi motorom a prevodovkou bude umiestnený hybridný modul, ktorý vrátane spojky váži 55kg. Spomínaný hybridný modul sa skladá zo spojky a elektromotora o výkone 34kw. Z toho vypláva, že v prípade spoločnej činnosti spaľovacieho motoru a elektromotoru, bude celý systém produkovať výkon 279kw a krútiaci moment 580Nm.

Tieto cifry budú poskytovať Touaregu zrýchlenie z 0 na 100km/h za 6.5 sekundy, pričom zrýchľovanie by sa malo skončiť na hranici 240 km/h. Keď už sme pri číslach, spomenieme spotrebu tohto mohutného SUV. Tá by sa mala podľa výrobcu pohybovať na hranici 8 litrov na 10 kilometrov. Za túto spotrebu vďačí Touareg hlavne elektromotoru, ktorý sa stará o pohon vozidla až do rýchlosti 50 km/h. Do tejto rýchlosti sa nielenže benzínový agregát vypína, no pomocou spojky je úplne odpojený od zvyšku pohonného ústrojenstva, čím sa predchádza stratám, ktoré by vznikali. K odpojeniu motoru však nedochádza len do rýchlosti 50 km/h ale aj v prípade, keď sa bude vodič správať k plynovému pedálu citlivejšie a to až do rýchlosti 160 km/h. Vďaka tomuto motor nebude brzdiť automobil po uvoľnení plynového pedálu, a tak sa dokáže Touareg vplyvom zotrvačnosti dokotúľať omnoho ďalej. Keď už sme pri zotrvačnosti tá ide ruka v ruke z hmotnosťou, a tú sa podarilo konštruktérom z VW znížiť v priemere až o 205 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

VW Touareg si odbije svoju premiéru ako inak na autosalóne v Ženeve. Na slovensky trh by sa mal dostať už v apríli.

Tagged with:
 

Pridaj komentár