Volkswagen si na tohto ročný autosalón v Ženeve prichystal hneď niekoľko noviniek. Pre nás najzaujímavejšou bol jednoznačne koncept Bulli. Divný názov pre automobil nemyslite? Inak na tom nieje ani exteriér vozu, ktorý je celý prevedený v retro štýle no zároveň na sebe zanecháva jasný koncernový odkaz. To však nie je všetko. Bulli má byť akýmsi nástupcom už legendárneho transportéru T1.


Na rozdiel od pôvodnej T1-ky, ktorú poháňal ešte vzduchom chladený motor je v tomto koncepte osadený elektromotor o výkone 85 kW (115 k) s krútiacim momentom 270 Nm. Ten ma Bullimu poskytnúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11.5 sekundy a maximálku elektronicky obmedzenú na 140km/h. Azda najviac pozoruhodným dielom celého pohonu je akumulátor. V tomto prípade sa jedná o lítuim-ionový zásobník energie o kapacite až 40kWh. Ten údajne poskytne dojazd až 300 kilometrov.

Aj napriek tomu, že sa automobil tvarom pripomína skor užitkovú dodávku rozmery nie sú až také obrovské. Posúdte sami. Dĺžka 3.99 metra, šírka 1,75 metra, výška 1,70 metra a rázvor 2.62 metra sú rozmery ktoré skôr pripomínajú automobil nižšej strednej triedy ako dodávku. Inžiniery VW sú hrdý predovšetkým na šesťmiestny interiér, ktorý je k dispozícií aj napriek k tomu, že v automobile sú len dva rady sedadiel.

Nakoľko tento projekt vyzerá nereálne nezdá sa, že by sa mal zaradiť medzi tie, ktoré prežijú svoju premiéru a následne putujú do múzea či dákeho archívu. Podľa vyjadrení automobilky by sa tento Bulli už o pár rokov mohol objaviť v sériovej výrobe avšak pod kapotou sa budú ukrývať výhradne spaľovacie motory s objemom od 1.0 do 1.4 litra, ktoré neskor možno doplní hybridný pohon.

 

Pridaj komentár