S podporou EÚ a Swedish Energy Agency urobila spoločnosť Volvo ďalší krok v stratégii elektrifikácie a začala produkčné testy elektromobilov s rozšíreným dojazdom ( REEV ). Dva koncepty vychádzajú z elektromobilu C30 Electric. „Cena zásobníku energie a jeho veľkosť sú príčinou relatívne limitovaného dojazdu elektromobilov. Pri REEV môže dojazd vzrásť až na 1000 km, ale s emisiami CO2 pod alebo hlboko pod 50g/km“ hovorí viceprezident spoločnosti Derek Crabb.

Technický koncept I: Koncept vychádza z elektromobilu C30 Electric so sériovo pripojeným 45 kW trojvalcovým spaľovacím motorom spaľujúcim zmes benzínu a E85. Spaľovací motor je inštalovaný pod zadnou podlahou. V zadnej časti sa tiež nachádza 40 L palivová nádrž. K spaľovaciemu motoru je pripojený 40 kW generátor, energia ktorého buď poháňa vpredu umiestnený trakčný elektromotor s výkonom 82 kW, alebo slúži na dobíjanie zásobníka elektrickej energie. Spoločnosť uvádza dojazd len na energiu zásobníka 110 km a s využitím generátora až 1000 km.

Technický koncept II: Koncept tiež vychádza z elektromobilu C30 Electric s paralelne pripojeným 140 kW preplňovaným trojvalcovým spaľovacím motorom, ktorý poháňa zadnú nápravu cez 6. stupňovú automatickú prevodovku. Aj v tomto koncepte je použitý 40 kW generátor na dobíjanie zásobníka energie a pod prednou kapotou umiestnený trakčný elektromotor s výkonom 82 kW. Elektromobil dosahuje zrýchlenie z 0 – 100 km/h za menej ako 6 sekúnd. Uvádzaný dojazd čisto na energiu zo zásobníka je 75 km a s využitím range extendera viac ako 1000 km.

Technický koncept III: Vychádza z modelu V60 s paralelne pripojeným range extenderom. Pod prednou kapotou sú umiestnené hnacie komponenty. Trakčný elektromotor s výkonom 80 kW je doplnený o 140 kW preplňovací spaľovací motor, dvojstupňovú automatickú prevodovku a 40 kW generátor. Spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy cez prevodovku a dobíja zásobník elektrickej energie. Do rýchlosti 50 km/h je elektromobil poháňaný len trakčným elektromotorom. Pri vyššej rýchlosti alebo keď energia zásobníka klesne pod preddefinovanú úroveň, uvedie sa do činnosti spaľovací motor. Zásobník a palivová nádrž sú umiestnené v zadnej časti elektromobilu. Energia zásobníka vystačí na dojazd 50 km a s využitím spaľovacieho motora je viac ako 1000 km.

 

Pridaj komentár