Automobilka Volvo není na poli takzvaných green cars žiadnym nováčikom. Autobomilka, ktorú odjakživa charakterizovala predovšetkým vysoká bezpečnosť, začala približne pred dvoma rokmi vyrábať automobily, ktoré svojim majiteľom ponúknu nielen vysokú bezpečnosť ale aj pomerne nízke prevádzkové náklady. Tieto modely nesú označenie DRIVe a vo svojom segmente patria medzi tie najúspornejšie automobily.

To však nie je všetko. Volvo sa vrhlo aj do vývoja elektromobilu, ktorého základom je najmenší zástupca tejto značky typ C30 v spomínanej výbave DRIVe. Volvo je pri vývoji tohto modelu už dokonca tak ďaleko, že v súčasnosti prebieha takzvaná testovacia fáza. To znamená, že bol vyrobený určitý počet elektrických C30 a tie boli začlenené k jednotlivým testovacím pilotom, ktorý máju za úlohu zozbierať co najviac informácii z bežnej premávky. Podla ohlasov sú reakcie na C30 DRIVe Electric veľmi pozitívne a Volvo v súčasnosti plánuje vyrobiť ďalšiu skúšobnú várku týchto vozidiel s tým, že ich bude ponúkať na prenájom. Samozrejme aj v týchto elektromobiloch bude umiestnený systém, ktorý bude zaznamenávať všetky zozbierané informácie, ktoré by sa pri vývoji mohli zisť.

Podla vyjadrení doposiaľ jediný problém, ktorý sa pri testovaní vyskytol ani tak nespočíval v chybe vozidla ako o probléme, ktorý je globálne známy už nejaký ten piatok. Áno všade spomínaný dojazd elektromobilov. Aj práve kvôli tomuto problému sa rozhodla automobilka Volvo v spolupráci s Swedish Energy Agency postaviť dva úplne nove prototypy elektromobilu, ktorého základom by bol práve spomínaný model C30 DRIVe Electric. Pripravovaný model sa bude od svojho elektrického brata líšiť predovšetkým systémom uskladnenia elektrickej energie. Použitý bude totiž takzvaný Range extender (predlžovač dojazdu), ktorý sa skladá s palivového článku a reformátora. Úlohou reformátora bude oddeliť od paliva ( v tomto prípade benzínu) vodíkový plyn, ktorý sa v palivovom článku konvertuje na elektrickú energiu. Výsledkom je elektrická energia postačujúca na prevádzku elektromobilu, voda a malé množstvo oxidu uhličitého. Dôležitým poznatkom je možnosť prispôsobenia celého tohto systému. Tekutým palivom, s ktorého sa vyrába vodíkový plyn nemusí byť v zásade len benzín ale je možné použiť aj obnoviteľné palivá. Vďaka tomuto systému je možné predĺžiť akčný rádius elektromobilu až o 250 kilometrov. To však nieje všetko. Podľa vyjadrení samotných konštruktérov by sa s tohto systému dalo vydolovať ďaleko viac. Údajne však len potrebujú načerpať viac informácii o palivových článkoch a o ich fungovaní.

http://www.youtube.com/watch?v=drl9GjQxCyE

 

Pridaj komentár