Autá na elektriku a na vodík sú viac menej konkurenčným produktom a stoja proti sebe, avšak firma ERRA sa rozhodla využiť vodík nie konvenčným spôsobom na pohon spaľovacieho motora, ale ako náplň do batérií. Kúpila práva na inovácie Ni-H2 batérií, ktoré sa starajú o energiu v satelitoch. Tak napríklad starý dobrý Sputnik spokojne funguje s týmto typom batérie už vyše 30 rokov. Batérie Ni-H2 sa vyznačujú extrémnou životnosťou prekračujúcou 20 tisíc nabíjacích cyklov, nemajú pamäťový efekt a netrpia samovybíjaním. To nám kladie do úst otázku: Prečo už dávno nie je Ni-H2 na trhu? Bude to asi tým, že každá minca má dve strany a aj Ni-H2 batérie majú dve nevýhody. Prvou je hmotnosť a druhou nebezpečie výbuchu, čo nás vo vesmíre síce trápiť nemusí, ale v elektromobile je to zásadná vec. Firma ERRA vyhlásila, že dokázala nedostatky potlačiť a to tým, že vodík udržiava v pevnom skupenstve, čím odpadáva nebezpečenstvo výbuchu nakoľko aj pri poškodení obalu a zapálení by horel asi ako sviečka a nemá tendenciu vybuchnúť. Realitu nám ukáže sériová produkcia, ktorá by mala začať o 6 až 9 mesiacov.

 

Pridaj komentár