Pred dvoma rokmi predstavila spoločnosť PSA Peugeot Citroen koncept elektromobilu s názvom VéLV ( písali sme o ňo aj na tejto stránke ). Aj keď zostalo len u konceptu, vzhľadom na to, že spoločnosť Renault predáva a vcelku úspešne elektromobil Twizy, spoločnosť PSA sa rozhodla využiť šancu na tomto zatiaľ malom trhu a predstavila

spomínaný elektromobil druhej generácie. Niekde sa uvádza pod názvom VéLV 2 alebo BB1. Nech už bude mať spomínaný elektromobil jeden alebo druhý alebo iný názov, v jeho prípade ide o vskutku zaujímavý elektromobil. Aj keď má elektromobil štyri kolesá, v zmysle platnej európskej legislatívy ide o trojkolesový elektromobil, nakoľko stopa zadných dvoch kolies je menšia ako 460 mm. Na rozdiel od predchodcu pôsobí viac agresívnejšie a so svojou dĺžkou 2800 mm je vhodný aj do mestskej premávky.

 

Skelet karosérie je vyrobený zo sklolaminátu a polyesterovej živice, vonkajšie panely z ABS a PMMA a sklá z plexiskla. Celkový počet použitých dielov bol zredukovaný na minimum. Kľúčové miesta t.j. oblasť umiestnenia trakčného pohonu a rám dverí sú doplnené o rám vyrobený z hliníkových profilov. Celá konštrukcia bola navrhnutá tak, aby spĺňala všetky štandardy pasívnej bezpečnosti. Na rozdiel od svojho predchodcu sú poháňané kolesá prednej nápravy jednosmerným trakčným elektromotorom s menovitým výkonom 20 kW a pre akceleráciu je k dispozícii max.výkon 30 kW. Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie s kapacitou 8,5 kWh, ktorý je umiestnený v podlahe elektromobilu. Kompaktný a ľahký elektromobil s uvádzanou hmotnosťou pod 700 kg má udávanú max.rýchlosť 110 km/henergia zásobníka zabezpečí dojazd 100 km.

Cieľom projektu bolo zmeniť spôsob, akým sme cestovali v a mimo mesta a ponúknuť pohodlné, hospodárne a tiež bezpečné vozidlo na každodenné cestovanie po celý rok s vysokou mierou autonómie.

 

 

 

Pridaj komentár