Určite si mnoho z vás pamätá na článok, ktorý bol zverejnený len pár dní pred začiatkom Ženevského autosalónu. Obsahom článku bol kvázi zoznam elektromobilov či hybridov, ktoré by sme mali v Ženeve vidieť. Už tento zoznam predznamenával, že tohtoročná výstava bude znova o čosi zelenšia ako tá predchádzajúca. Tieto predtuchy sa naplnili do poslednej bodky a na autosalóne sa azda nenašiel svetový výrobca automobilov, ktorý by vo svojom stánku nemal vystavený aspoň koncept dákeho elektrického alebo hybridného vozidla.

Medzi pomerne malo aktívne značky na poli hybridov a elektromobilov je malá japonská značka Suzuki. Nie je sa čomu čudovať, automobilka ani z ďaleka nepatri medzi tie najväčšie a je treba poznamenať, že sa zameriava hlavne na výrobu motocyklov. Aj napriek tomu Suzuki dobre vie, že vlnu hybridov neradno podceniť, a tak ešte v roku 2009 na výstave v Tokiu predstavila koncept hybridu, ktorý postavili na základoch veľmi populárneho Swiftu. O pohon malého svišťa sa stará elektricky motor o výkone 54kW (75 koní). Ten je napájaný cez  Li-Ion batérie, ktoré sú umiestnené netradične v stredovom tenuli medzi prednými sedačkami. Zarážajúci je dojazd, ktorý činí iba skromných 20 kilometrov. Po odjazdení tejto vzdialenosti treba dobiť batérie Swifta nanovo.

Tu však máte na výber. Ak sa zmestite do dojazdu 20 kilometrov, môžete Swifta napojiť na klasickú sieť a nechať ho dobiť. Na druhej strane ak vám dojazd 20 kilometrov stačiť nebude, čo bude myslím ten častejší príklad, batérie sa začnú dobíjať sami. A to za pomoci nizkoobjemového spaľovacieho motora o objeme 0.66 litra, ktorý bude slúžiť ako generátor. Podstatná je aj celková hmotnosť, ktorú sa inžinieri snažili dostať čo najnižšie za pomoci odľahčených dielov karosérie či napríklad odľahčenými sedačkami.

Žiaľ podrobnejšie informácie sa nám doposiaľ zistiť nepodarilo, a tak nám neostáva nič iné, ako len hádať s akou spotrebou dokáže tento drobec jazdiť.

Tagged with:
 

Pridaj komentár