Už dlhšiu dobu môžeme pozorovať, ako sa výrobcovia pretekajú pri predstavovaní svojich vozidiel vybavených elektrickým trakčným pohonom. Poukazuje sa na ich nízke náklady pri nabíjaní, nízky hluk a možnosť využívania dobíjacích miest napr.pri nákupných centrách. Ale tak ako je tomu pri klasických automobiloch so spaľovacím motorom, tak aj pri vozidlách vybavených elektrickou trakciou z pohľadu vodiča vstupuje do hry jeho spotreba. Nedávno francúzsky časopis Challenges vo svojom článku zverejnil rebríček spotreby ( kWh/100 km ) niekoľkých vozidiel vybavených elektrickým trakčným pohonom.

Podľa informácií v článku, vstupné údaje poskytli výrobcovia a získané hodnoty boli prepočítane podľa jazdného cyklu NEDC.

Okrem toho bola spotreba v kWh/100 km na porovnanie prepočítaná pomocou množstva energie obsiahnutej v 1L paliva ( v prípade benzínu 9,85 kWh ) na spotrebu L/100 km ( NHTSA a EPA ). V prípade čistých elektromobilov išlo o nasledujúce modely:

Poradie podľa spotreby vyššie uvedených čistých elektromobilov prehľadne znázorňuje nasledujúci obrázok.

V prípade kategórie – quadricycles – sú uvádzané nasledujúce hodnoty:

 

Samozrejme, že pri hodnotení nemohli chýbať aj vozidlá s hybridným pohonom, ale pri nich je dôležitým parametrom dojazd len s využitím energie zásobníka.

Istotne zaujímavo by pôsobilo porovnanie týchto vypočítaných hodnôt s hodnotami dosiahnutými pri teste s týmito vozidlami za rovnakých prevádzkových podmienok. Možno sa toho niekedy dočkáme.

 

Tagged with:
 

One Response to Spotreba vozidiel s elektrickou trakciou

  1. Aas píše:

    Vlmi pekny clanok.
    Dakujem.

Pridaj komentár