Na júnových pretekoch F1 v Montrealy predstaví kanadská spoločnosť Lito Green Motion výsledok dvojročnej vývojovej práce elektrický superbike Sora, pri ktorom boli využité niektoré prvky pochádzajúce z Bobber a Café/Street Fighter bikov.

Aerodynamická kapotáž je vyrobená z ľahkých uhlíkových vlákien a rám podvozku z hliníka prispeli tiež k dosiahnutiu nízkej hmotnosti superbiku 240 kg. Udávaný je rázvor kolies 1498 mm.

Predné koleso je zavesené na plne nastaviteľnej 43 mm vidlici, zadné na hliníkovom kyvnom ramene. Vpredu je uvádzané prepruženie 125 mm a vzadu 127 mm. Elektrický superbike má na 6-paprskových kovaných hliníkových diskoch vpredu 3,50 x 17“ , vzadu 5,50 x 17“ obuté pneumatiky vpredu 120/70 ZR17 a vzadu 180/55 ZR17. Sora je vybavená diskovými brzdami vpredu dvojicou diskov s priemerom 310 mm a štyrmi brzdovými valčekmi a vzadu jeden s priemerom 250 mm a dvomi valčekmi. A tu sa dostávame k prvému prekvapeniu, sedadlo jazdca je elektricky výškovo nastaviteľné v rozsahu 750 – 850 mm podľa štýlu jazdy. Pohon superbiku je realizovaný vodou chladeným AC indukčným trakčným elektromotorom s krútiacim momentom 80 Nm v rozsahu 0 – 6000 1/min. Prenos na zadné koleso je ralizovaný pomocou pripojenej CVT prevodovky a remeňového prevodu, následkom čoho má toto k dispozícii krútiaci moment až 960 Nm.

Sora je vybavená zásobníkom elektrickej energie na báze lithium-polymer s kapacitou 12 kWh, ktorý je umiestnený pod vetraným krytom za predným kolesom. Zásobník je možné nabiť na plnú kapacitu za ca.8 hodín. Konektor pre pripojenie nabíjacieho kábla je umiestnený pod krytom vľavo na kapotáži pred sedadlom. Elektrický superbike je vybavený systémom rekuperácie a jazdec má k dispozícii tri voliteľné jazdné režimy – eco, výkon a „safe range“. Režim „Safe Range“ je revolučný v tom, že po zadaní cieľovej destinácie systém po spolupráci s GPS sám zaistí dostatočné množstvo energie potrebnej na váš dojazd do zvoleného cieľa. Tento režim má za úlohu eliminovať tzv.komplex z dojazdu.

Jazdec je informovaný pomocou digitálnej jednotky s 5,7 palcovým dotykovým diplejom na kapotáži pred sedadlom – rýchlomer, úroveň nabitia zásobníka energie a varovné svetlá. Superbike je vybavený tiež GPS-kom a USB portom. Výrobca udáva pri elektrickom superbiku max.zrýchlenie z 0 – 100 km/h pod 4 s, max.rýchlosť 200 km/h a dojazd na jedno nabitie neuveriteľných 300 km. Jeho cena by sa mala pohybovať na úrovni 40 080 USD.

 

Pridaj komentár