Koncom marca oznámila japonská spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vývoj elektromobilov, Sim-Drive Corp., že dokončila štvrtú generáciu elektromobilu SIM-Hal ( pričom Hal – “High efficiency All-wheel Link” ). Rovnako ako u jeho predchodcoch elektromobil poháňajú trakčné elektromotory, ktoré sú umiestnené v kolesách. Vývoj elektromobilu vznikal v spolupráci s 8 spoločnosťami vrátane výrobcu autodielov od februára 2013.

V porovnaní s v poradí tretím prototypom Sim-Cel došlo v prípade elektromobilu Sim-Hal k zníženiu hmotnosti o 70 kg a dojazd sa zvýšil o asi 80 km. Okrem toho došlo k zmene priemeru pneumatík z 15“ na 17“. V dôsledku toho bolo možné zvýšiť priemer trakčného elektromotora, čím došlo k zvýšeniu krútiaceho momentu a skráteniu šírky motora.

V prípade karosérie ide o športové kupé s dvojicou dvier po stranách s hladkým povrchom. Pohon zabezpečuje štvorica trakčných elektromotorov – light-weight/high efficiency SS motor”, každý s impozantným výkonom 65 kW a krútiacim momentom 620 Nm, čo v súčte dáva maximálny výkon 260 kW a krútiaci moment 2480 Nm.

K zníženiu krútiaceho momentu došlo v dôsledku zníženia nákladov na úroveň potrebnú pre výrobu vozidiel.

Sim-Hal má rozmery 4910 x 1835 x 1405 mm ( d x š x v ) a trakčné elektromotory čerpajú energiu zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-ion s kapacitou 35,1 kWh. Elektromobil Sim-Hal s hmotnosťou 1510 kg má uvádzaný dojazd 404 km ( podľa metodiky JC08 ), zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 4,7 s a maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Informácie o tom kedy a za akú cenu sa bude predávať elektromobil neboli zatiaľ zverejnené.

 

 

Pridaj komentár