Nie je to tak dávno, čo sme vám na našich stránkach predstavili Hondu CR-Z upravovanú firmou Wraptivo. Svetlo sveta mala táto Honda uzrieť na veľtrhu SEMA Auto Show, ktorý prebieha práve v týchto dňoch. V tej dobe som však netušil, čo na túto veľkolepú slávnosť tuningu prinesie firma Bisimoto. Úprava tejto firmy sa orientovala predovšetkým na takzvaný performance tuning. To v praxi znamená, že v tomto kúsku nenájdete ohlušujúce audio alebo interiér čalúnený do tých najdrahších materiálov. Hlavným cieľom úprav bolo Hondu CR-Z nadopovať čo najväčším výkonom. O tom či sa podarilo sa dočítate dalej.

Úprava sa v tomto prípade začala klasicky a to vymenením kompletných vnútorností čiže ojníc, kľuky a piestov. Tie nahradili kované náhrady od firmy Arias. Nasledovala inštalácia turbo kitu od renomovanej firmy Turbonetics. Samozrejme, takto radikálna úprava pohonného systému si žiada aj úpravu celého manažmentu motora. Ak sa mám vyjadriť presne, pri takejto zástavbe je potrebné úplne na novo nastaviť mapy motora. V tomto prípade treba prispôsobiť celý hybridný systém, ktorý zahŕňa aj elektromotor a jeho fungovanie.

Na škodu je, že v tomto prípade úpravca nesiahol aj po výmene elektromotora za silnejší. Predcalen boli by sme naivný keby sme si mysleli, že úpravca bral v tomto prípade ohľad na kapacitu akumulátorov, keďže ich kapacita by v prípade použitia výkonnejšieho elektromotoru jednoducho nestacila. Myslím, že pri jazdnom štýle, ktorý bude túto CR-Z sprevádzať asi už do konca jej života bude úplne jedno či plne nabité akumulátory vydržia dve minúty alebo len jednu. Rozhodne si však myslím, že pri tomto štýle jazdy rozhodne nebude núdza a dobíjanie spomínaných akumulátorov. Je to trocha na zamyslenie a preto ma mrzí, že úpravcovia nesiahli aj po úprave elektromotoru, ktorý by túto zástavbu posunul na úplný vrchol.

Nakoniec už len spomeniem konkrétne číslo výkonu, ktoré vás predpokladám zaujíma najviac. Po všetkých úpravách a verte, že sa ich nedá spomenúť všetky sa krivka výkonu vyšplhala až na neuveriteľných 397 kW, čo je zhruba 533 koní. Spotreba v tomto prípade asi nehraje veľkú rolu :)

Tagged with:
 

Pridaj komentár