V r.2009 na Frankfurt Motor Show predstavila spoločnosť Renault koncept vozidla Renault Fluence Z.E. a už oznámila, že tento elektromobil sa začne predávať v polovici r.2012.

Elektromobil by sa mal vyrábať v Turecku na rovnakej montážnej linke, ako sa montujú vozidlá so spaľovacím motorom. S jeho predajom by sa malo začať najprv v Dánsku a Izraely a neskôr v Európe. V období do r.2016 by sa malo poskytnúť trhu v Dánsku a Izraely celkom 100 000 elektromobilov. Renault použije nový obchodný model, ktorého cieľom je vyrábať takú technológiu elektromobilov, ktorá bude prístupná čo najširšej skupine užívateľov. Na začiatku si kupujúci buď kúpi alebo prenajme elektromobil a zásobník elektrickej energie bude na prenájom. Samozrejme, že spoločnosť nezabúda na potrebnú infraštruktúru a už dnes má viac ako 50 dohôd po celom svete, ktoré zabezpečia jej dobudovanie do roku 2011. Aj keď cena elektromobilu ešte nebola oznámená, prenikli na verejnosť správy, že by mala byť na úrovni verzie s naftovým motorom resp. dosahovať hodnotu 19 000 libier plus 85 libier / mesiac nájom za zásobník elektrickej energie. Elektromobil so svojimi rozmermi 4748 x 1813 x 1458 mm ( d x š x v ) a rázvorom 2701 mm sa radí do C segmentu vozidiel. Celková dĺžka elektromobilu musela byť predĺžená o 13 cm oproti verzii so spaľovacím motorom z dôvodu umiestnenia zásobníka elektrickej energie za zadné sedadlá a zabezpečenia objemu batožinového priestoru, ktorý dosiahol hodnotu 300 L. Bočné partie v zadnej časti karosérie museli byť mierne upravené, aby sa zachovala rovnováha s verziou so spaľovacím motorom. Pod prednou kapotou je umiestnený synchrónny trakčný elektromotor s max.výkonom 70 kW / 11 000 1/min, max.krútiacim momentom 226 Nm a hmotnosťou 160 kg. Za zadnými sedadlami je umiestnený 22 kWh zásobník elektrickej energie na báze lithium- ion, ktorý nevyužíva články valcovitého ale plochého tvaru. Namiesto kovov nikel a kobalt používa ako kladnú elektródu mangán v špeciálnej spinel štruktúre a štandardnej vrstvenej orientácii. Plochý tvar a veľká plocha povrchu umožňujú ľahké skladovanie a chladenie. Články sú umiestnené v moduloch, ktoré sú sériovo spojené. Výsledkom je stabilnejší, spoľahlivejší a lacnejší zásobník elektrickej energie.

Podľa neoverených informácií by pri rozmeroch 315 x 225 x 36 mm ( d x š x v ) menovité napätie modulu malo dosahovať 7,5 V, kapacitu 66 Ah a hmotnosť 3,8 kg. Pre zásobník elektrickej energie je uvádzaná hmotnosť 250 kg. Celý systém je vybavený rekuperáciou. Zásobník energie je možné nabiť z domácej elektrickej siete ( 10 A alebo 16 A, 220 V ) za 6- 8 hodín, pomocou rýchlonabíjačky ( 32 A, 400 V ) za približne 30 minút a využitím výmeny zásobníka (QuickDrop battery switch system ) za približne 5 minút. Na stredovej konzole je umiestnený display, ktorý informuje vodiča o zaradenom prevodovom stupni – dopredu, dozadu, neutrál a parkovanie.

Na pôvodnej palubnej doske sú krajné „budíky“ nahradené novými, ľavý informuje vodiča o stave zásobníka energie a pravý informuje o dojazde a výkone. Elektromobil s pohotovostnou hmotnosťou 1543 kg vybavený pneumatikami Goodyear EfficientGrip 205/55 R16 dosahuje max.rýchlosť ktorá je elektronicky obmedzená na 135 km/h a energia zásobníka mu zabezpečuje dojazd 160 km.

 

Pridaj komentár