Pre priaznivcov drahých luxusných japonských automobilov máme vynikajúcu správu. Infinity, teda luxusná divízia značky Nissan uvedie už v roku 2011 na americký a európsky trh hybridnú verziu svojho modelu M35. Aj napriek tomu sa výrobca rozhodol zverejniť aspoň základné informácie o chystanom automobile. V M35h bude umiestnený hybridný systém nazvaný Infinity Direct Response Hybrid (IDRH). Spomínaný hybridný systém dokáže automobil pohánať čisto na elektrickú energiu, teda jedná sa o full-hybrid na rozdiel od BMW Active Hybrid 7 či Mercedesu S400 Hybrid. M35h spoločne s LS600h budú jedinými zástupcami full-hybridov v segmente luxusných limuzín.

Napriek tomu, že oba tieto hybridy pochádzajú z krajiny vychádzajúceho slnka, ich hybridné systémy sú diametrálne odlišné. Hybridný modul v M35h sa skladá zo spojky a elektromotora, pričom spojka slúži na odpojenie elektromotora od zvyšku hnanej sústavy, keď nie sú potrebné služby spaľovacieho motora, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. A nie je vám ten systém povedomý? Nečudujem sa, podobne to majú vymyslené aj inžinieri z VW. O zásobovanie elektromotora energiou sa budú starať Li-ion akumulátory, ktoré si našli svoje miesto nad zadnou nápravou. Naopak, o dobíjanie akumulátoru sa bude starať opäť elektromotor, ktorý však pri brzdení motorom alebo počas jazdy pod malou záťažou prevezme úlohu generátora elektrickej energie. Elektromotor bude disponovať výkonom 50kW. Ten zabezpečí klasickému spaľovaciemu motoru celkom slušnú výpomoc, hlavne pri rozbehu či ustálenej jazde, keď systém IDRH dokáže spaľovací motor úplne odpojiť. Okrem toho však dokáže elektromotor aj vypomáhať spaľovaciemu motoru pri akcelerácii z väčších rýchlostí, čim sa dosiahne menšie zaťaženie celého hnacieho traktu, a tým aj menšia spotreba

Kvôli úspore paliva bol do M35h nainštalovaný elektro-hydraulický posilňovač riadenia. Ten funguje tak, že elektrickou energiou poháňané čerpadlo zabezpečuje tlak potrebný pre posilňovač. Týmto riešením sa dosiahla úspora pohonných hmôt, no popri tom sa z riadenia nevytratila citlivosť charakteristická pre hydraulické posilňovače.

Osobne ma veľmi prekvapili výsledky nedávneho testovania, ktoré prebiehalo v Los Angeles. Počas testov bol totiž spaľovací motor až 59% z celkového testovacieho času vypnutý. To ma potom neprekvapuje spotreba, ktorá sa pohybuje na úrovni 1,8 litrového štvorvalca. Žial jak dynamicke, tak aj ostatné technikcké parametre sú zatial neznáme.

Tagged with:
 

Pridaj komentár