Na tohtoročnom LA Auto Show predstaví spoločnosť AUDI svoje luxusné kompaktné SUV Q5 Hybrid Quattro. Ide o prvý model tejto spoločnosti s dvojicou pohonného systému. Ozidlo by malo mať výkonové parametre vozidla s motorom V6 a spotrebou ako vozidlo so štvorvalcovým TDI motorom. Pod kapotou sa nachádza 4-valcový preplňovaný TFSI motor s priamym vstrekovaním  so zdvihovým objemom 1984 cm3,  výkonom 155 kW a max.krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu otáčok 1500 – 4200. Pôvodný motor bol prepracovaný s ohľadom pre využitie v hybridnom pohone – ložiská kľukového hriadeľa, doladenie turbodmýchadla a i. Prívod sekundárneho vzduchu v hlave valcov umožňuje, aby boli výfukové plyny rýchlo spracované. Upravená riadiaca jednotka zabezpečuje hladké prechody medzi revádzkovými režimami.

 

 

 

 

Upravená 8-rýchlostná prevodovka Tiptronic umožňuje prenos výkonu bez pomoci meniča momentu, ktorý je nahradený elektromotorom v kombinácii s multi-spojkou pracujúcou v olejovom kúpeli. V tomto prípade ide o paralelný hybridný systém. Keď je spaľovací motor vypnutý, elektrické čerpadlo udržuje tlak oleja v hydraulickom systéme pre zabezpečenie funkcie štart-stop.

Synchrónny elektromotor plní pri štarte funkciu štartéru a pri brzdení funkciu generátora a je integrovaný do chladiaceho systému spaľovacieho motora. Poskytuje výkon 33 kW a krútiaci moment 211 Nm. Výkonová elektronika, ktorá je pripojená k zásobníku elektrickej energie a elektromotoru vysokonapäťovými káblami, je umiestnená vo vzduchovej komore motorového priestoru. Chladenie je zabezpečené samostatným nízkoteplotným kvapalinovým okruhom.

 

 

 

 

Vzduchom chladený zásobník elektrickej energie s hmotnosťou len 38 kg je zložený zo 72 článkov s celkovým napätím 266 V, menovitou kapacitou energie 1,3 kWh a výkonom 39 kW. Je uložený pod batožinovým priestorom, ktorého objem sa zmenšil na 480 L. Komponenty hybridného pohonu majú hmotnosť menšiu ako 130 kg.

 Paralelný hybridný pohonný systém umožňuje výber z piatich prevádzkových režimov – len spaľovací motor, len elektrická trakcia ( až do rýchlosti 100 km/h ), hybridný pohon, rekuperácia alebo boost režim. Pomocou tlačítok alebo „šaltpáky“ na stredovej konzole si vodič môže zvoliť program EV, D a S. Program EV ponúka jazdu len na elektrickú trakciu napr. v meste, D je zabezpečenie optimálnej spotreby a S pre športovú jazdu.

 

 

 

 

Na palubnej doske je namiesto otáčkomera merač výkonu, ktorý indikuje celkový výkon hybridného systému v percentách. Druhá stupnica je rozdelená do farebných segmentov a znázorňuje podiel energie elektromotora alebo spaľovacieho motora, pričom tretí znázorňuje stav nabitia zásobníka energie.

 

 

 

 

Vozidlo je vybavené napr.navigačným systémom a tzv.WLAN hotspot, ktoré umožňuje pripojenie sa na internet pomocou 8.terminálov. Nápravy sú obuté 19“ kolesami s pneumatikami rozmeru 235/55. Hybridné vozidlo s uvádzanou hmotnosťou 2000 kg dosahuje max.rýchlosť 222 km/h, zrýchlenie z 0 -100 km/h za 7,1s a priemernú spotrebu menej ako 7 L / 100 km. Objem palivovej nádrže je 75 L. Energia zásobníka mu zabezpečuje pri jazde trvalou rýchlosťou 60 km/h dojazd len 3 km. Podľa mňa by si takéto vozidlo žiadalo zásobník energie, ktorý by umožňoval väčší dojazd na elektrickú trakciu.

Tagged with:
 

Pridaj komentár