Určíte sa viacerí zhodneme na tom, že pravé táto Štuttgartská značka sa postarala azda o jeden z najväčších rozruchov na celom ženevskom autosalóne. Ako som spomínal už v predošlom článku, značka zakladajúca si na športovom imidži plánovala predstaviť v Ženeve veľmi kontroverzný hybrid. Konkrétne to mal byť plnohodnotný pretekársky prototyp 911 GT4 R Hybrid, ktorý by sa mal už tohto roku predstaviť na vybraných podnikoch po celom svete. No značke Porsche sa podarilo niečo, čo sa podarí len máloktorej tak sledovanej značke. Táto značka dokázala v Ženeve všetkých naokolo dokonale prekvapiť, keď predstavila model, ktorý nikto neočakával a dokonca sa špekulácie o ňom neobjavili nikde na internete!

 Pri prechode Stankom Porche v Ženeve ma ako prvé zarazila ohromná hromada novinárov stepujúca v tomto stánku a keďže som nevidel význam sa tam v takomto prípade tlačiť, neriešil som to a veselo som pokračoval ďalej k iným značkám. Samozrejme stánok Porsche som si nemohol nechať ujsť, a tak som svoje kroky k nemu namieril o niečo neskôr, keď už tam nebolo toľko novinárov. V tom som upriamil pohľad na obrazovku, ktorá visela nad stále ohromným aj keď už zredukovaným počtom novinárov. Na tejto obrazovke sa premietalo promovideo, ktoré zo začiatku vôbec nebudilo nejakú špeciálnu pozornosť. To sa však zmenilo, keď sa na nej objavil Lohner teda Porsche z roku 1898, ktoré už v tej dobe ponúkalo hybridný pohon.

 Po tomto mi to už vážne nedalo a snažil som sa čo najskôr predrať cez húf novinárov, ktorý stepoval okolo pre mňa ešte vtedy neznámeho automobilu. Teraz musím povedať, že snaha vynaložená na predranie sa davom novinárov sa oplatila, pretože sa mi naskytol pohľad na úplné nove Porsche 918 Spyder concept.

 Po tom, čo som si prečítal informačný bulletin, som ostal až šokovaný. Základom pohonného ústrojenstva bude 3.4 litrový osemvalec produkujúci výkon 500 koní. Dopĺňať ho budú tri elektrické motory, ktoré spolu vyvinú výkon 218 koní. To dokopy dáva Porche s 3 litrovou spotrebou, 718 koňmi a zrýchlením z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3.2 sekundy! To sú hodnoty, ktoré by netypovali azda ani tí najodvážnejší. Verte mi, keby sa mali do budúcna hybridy a elektromobily uberať práve týmto smerom, nemal by som vôbec nič proti

Tagged with:
 

Pridaj komentár