V doposiaľ zverejnených príspevkoch z Ženevského autosalónu sme sa doteraz nevenovali ani jednému konceptu, ktorý by pochádzal z Francúzskej automobilky. A to by bola určite škoda, pretože všetky automobilky tohto pôvodu na výstave predstavili veľmi zaujímavé štúdie. Medzi jednu z najzaujímavejších istotne patrila aj štúdia od Peugeotu SR1, ktorý upútal predovšetkým svojim športovo ladeným dizajnom a hybridným pohonom.

 Základom hybridného pohonu bude rovnako ako pri modely 5 by Peugeot systém Hybrid4. Na rozdiel od spomínaného konceptu 5 by Peugeot bude základom pre SR1 benzinový motor o objeme 1.6 litra, dosahujúci výkon 160 kW. S najväčšou pravdepodobnosťou sa bude jednať o mimoriadne vydarený motor 1.6 THP , ktorý vyvinul PSA v spolupráci s BMW. Vypomáhať mu bude elektromotor o výkone 70kW. Jednou z výhod hybridného pohonu Hybrid4 je možnosť dočasného pohonu 4×4, ktorý sa aktivuje pri výraznej akcelerácii, alebo vtedy, keď to situácia vyžaduje. Každý z motorov ma na starosť pohon vlastnej nápravy. Zatiaľ čo benzínový motor 1.6 poháňa výlučne kolesa prednej nápravy elektromotor roztáča kolesa zadnej nápravy.

A čo dynamické parametre? Tie sú veľmi solídne. Zrýchlenie z 0 na 100km/h za 4.7 sekundy výborne dopĺňa športový podtón, ktorý nastolil dizajn SR1. Priemerná spotreba 4,9 litra na 100 kilometrov je veľmi slušná, hlavne keď zoberiete do úvahy celkovú hmotnosť vozidla, ktorá útočí na hranicu 1,5 tony. Žiaľ hybridne pohony nepatria medzi tie najľahšie.

Tagged with:
 

Pridaj komentár