Dlho očakávaný plug-in hybrid Opel Ampera zažije na tohtoročnom autosalóne v Ženeve svoju svetovú premiéru a mi pri tom rozhodne nebudeme chýbať. Koncept Ampery sme mali možnosť prvý krát vidieť tak issto na autosalóne v Ženeve no ešte v roku 2009. Ako vidíte vývoj vozu zabral inžinierom viac ako 2 roky tvrdej práce a testovania. Počas roku 2010 bolo vyrobených zopár funkčných prototipov no tie boli ako sme si už zvykli určene predovšetkým na zbieranie dát s bežnej prevádzky.

 

 

 

 

Spolu s pripravovaným uvedením Ampery na trh výrobca zverejnil aj podrobnejšie informacie ohladom už produkčnej verzie. Ako mnohý isto viete Ampera je európskou verziou amerického Chevroletu Volt a tak sa dalo predpokladať, že technické špecifikácie sa v prípade Oplu budú meniť len minimálne.

 

 

 

 

 

Ako sme si už pri odhaľovaní nových hybridov či elektromobilov zvykli aj v prípade Ampery bolo možne si tento hybrid zakúpiť vopred. Oficiálny predaj bol spustený už v minulom roku a podla informácií výrobcu sa stihlo za minulý rok zajednať približne tisíc kusov tohto hybridu. No hybridu ako hybridu. Výrobca Amperu prezentuje ako elektromobil s predĺženým dojazdom. Ako to máme chápať?

 

 

 

 

 

Pohon Ampery bude mať na starosti permanentne elektromotor o výkone 111 kW (150 koní) s krútiacim momentom 370 Nm. Vďaka akumulátorom o kapacite 16 kWh, ktoré vážia 180 kilogramov dokáže Ampera dosiahnuť dojazd 40 až 80 kilometrov, samozrejme v závislosti od štýlu prevádzky. V momente ak sa energia uskladnená v akumulátoroch priblíži k minimu, sa zapne benzínový štvorvalec o objeme 1.4 litra, ktorý v aute slúži iba ako generátor energie. Týmto spôsobom sa akčný rádius Ampery vyšplhal na pekných 500 kilometrov.

 

 

 

 

Jednou z ďalších vychytávok Ampery je možnosť prednastaviť režim fungovania celého pohonu. Vďaka funkcii Drive Mode je možné systém pohonu prispôsobiť podmienkam prevádzky. Vodič má na výber spomedzi štyroch odlišných režimov a to Normal, Sport, Mountain alebo City. Každý z týchto režimov ma dopredu naprogramované správania tak, aby dokázal hybridný pohon za daných podmienok pracovať čo najefektívnejšie.

 

 

 

 

Ako to tak vyzerá, Amperu možno označiť za malú revolúciu medzi hybridnými automobilmi. Jedinou prekážkou pri kúpe tohto hybridu môže byť cena, ktorá bola pre nemecký trh stanovená na 42.900 Eur. Samozrejme tá sa môže meniť v závislosti od trhu na ktorom sa bude predávať či od výbavy. Prvé kúsky tohto hybridu by sa mali k svojim majiteľom dostať do konca roku 2011.

 

Pridaj komentár