Honda CR-Z, ktorá má niesť dávny odkaz na legendárnu CR-X si svoju svetovú premiéru odbila na americkom autosalóne v Detroide. V Európe sa mala predstaviť na 80. ročníku ženevského autosalónu. A že sa predstavila vo veľkom štýle, snáď netreba ani hovoriť. V stánku Hondy sa prezentovalo hneď niekoľko vydaní tohto, musím povedať veľmi vydareného, hybridného kupé.

Po Honde Insight a Civic Hybrid sa bude jednať v poradí už o tretí hybrid, ktorý sa bude predávať pod značkou Honda. Tým sa táto Japonska značka zaradí do ligy výnimočných automobiliek tesne za Lexus, ktorý sa preslávil hlavne výrobou hybridov a svet automobilov zásobuje doposiaľ 4 modelmi, u ktorých si môžete zvoliť hybridný pohon. 
Po tom, čo som videl Hondu CR-Z naživo musím povedať, že auto sa veľmi vydarilo a vo veľa smeroch naozaj pripomína legendárnu CR-X. Podobnosť modelov nespočíva len v dizajne, ale aj v nadčasovosti oboch modelov, čo sa technickej stránky týka. U modelu CR-X to bolo uvedenie novinky V-TEC (variabilne časovanie ventilov), na ktorú sú v Honde právom hrdý až doteraz. Pri CR-Z sa jedná jednoznačne o hybridný pohon, ktorý síce nie je u tejto značky novinkou, no povedzme si pravdu, ktorá automobilka ponúka malý kompaktný športiak s hybridným pohonom a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou? V súčasnosti mi napadá iba nový model od už spomínaného Lexusu- CT200h. No treba tak isto povedať, že Lexus je výsostne prémiová značka a možno očakávať, že cenovka modelu CT200h sa bude pohybovať celkom v iných sférach.

Dosť bolo blábolenia, pusťme sa na technické údaje. Hondu CR-Z na rozdiel od jej súrodenca Insight poháňa štvorvalcový motor s objemom 1.5 litra, ktorý spolu s hybridným modulom ponuka výkon 93kw (124 koní) a krútiaci moment 174Nm. Do popredia by som vyzdvihol hlavne krútiaci moment, ktorý má vďaka hybridnému pohonu plochý priebeh, ktorého maximum dosahuje už pri 1500 ot/min. Hybridný systém je identicky ako pri Honde Insight a nesie označenie IMA. Jedna z najväčších zaujímavostí na CR-Z je prevodovka. Tú zvolili konštruktéri netradične manuálnu a musím sa priznať, že pri pohľade na riadiacu páku mi zaplesalo srdce od radosti až niekoľkokrát. Sám som veľmi zvedavý, ako bude manuálna prevodovka spolupracovať s hybridným pohonom. Jedno však viem na 100% . To, že k športovému charakteru sa bude hodiť určite viac, ako nejaká jednostupňová prevodovka.

Honda CR-Z zaujala veľmi atraktívnym dizajnom a spojením hybridného pohonu s manuálnou prevodovkou. Neostáva nám nič iné, ako čakať na cenník, ktorý bude platiť pre slovenský trh.

http://www.youtube.com/watch?v=xd8jUocZZ-0&feature=related

Tagged with:
 

Pridaj komentár