Bolo by naivné myslieť si, že postupná elektrifikácia automobilov nezasiahne aj motocykle. Je pravda, že predstaviť si motorku, ktorá poriadne nesmrdí od benzínu a svojim revom nepúta pozornosť je ťažšie si predstaviť ako po tichu idúci elektromobil. Pravde je však taká, že v súčasnosti sa na trhu nachádzajú aj také elektrické motocykle, ktoré by svojim benzínovým konkurentom poriadne vytreli kocúra. Samozrejme, je na mieste dať si otázku či sa v tomto prípade bude jednať o taký požitok ako v prípade benzínovej varianty.

Jednou z elektrických motoriek ktorá sa za svoj pohon rozhodne hanbiť nemusí je aj Mission R ktorú vyrába mala americká spoločnosť Mission Motors. Elektromotorka ktorá je so svojou veľkosťou porovnateľná s motorkami o objeme 600ccm je vybavená pohonným ústrojenstvom MissionEVT. Ten sa skladá s elektromotoru o výkone 141 koní a akumulátoru o kapacite 14kWh. Samotná firma kladie doraz na to, ako ohromne rozdielne je navrhovať motocykel s klasickým pohonom a motorku, ktorú ma pohánať elektromotor.

Podla uznávaného konštruktéra Jamesa Parkera, ktorého si táto spoločnost pozvala na pomoc pri vývoji spomínaného motocykla je dôležité pri tomto druhu motocykla zladiť do kopy tri veľmi dôležité elementy. Tými sú komponenty, geometria a packeges (balíčky). Podla Parkera je pri motocykli takéhoto typu dôležitý dizajn, ktorý aj keď to mnohý nepriznáme je jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere samotného produktu. Aj to je teda dôvod prečo sa elektromotocykle navonok až tak neodlišujú od klasických motoriek.

 

Pridaj komentár