Nemusíte byť žiadaným odborníkom na to, aby ste si všimli, nadštandardné vzťahy medzi americkou Teslou a nemeckým Mercedesom. Niet sa čo čudovať koncern Daimler predsa odkúpil 10% podiel tejto, môžeme nazvať priekopníckej automobilky. Práve Tesla totiž stála pri oživení elektromobilov. Nehovoriac o tom, že model Roadster je aj napriek svojmu pokročilému veku považovaný za etalón medzi elektromobilmi. Výsledkom spolupráce týchto dvoch velikánov má byť Mercedes A E-Cell, ktorý bude verejnosti predstavený na parížskom autosalóne.

Presné detaily o tomto vozidle budu známe až 15. septembra. Predpokladá sa, že Mercedes A E-Cell sa bude vyrábať v továrni Rastatt blízko Stuttgartu v Německu, kde sa vyrába aj klasické A-čko. Podľa prvotných informácii má Mercedes A E-Cell disponovať dojazdom približne 200 kilometrov. Práve pomerne veľkému dojazdu môže Mercedes poďakovať systému akumulátorov, ktorý pre tento model dodala automobilka Tesla. Prekvapením je výkon tohto elektromobilu. Aj napriek tomu, že presnú hodnotu nepoznáme podľa viacerých vyjadrení sa dá predpokladať, že A E-Cell bude výkonnejší ako bežná benzínová verzia.

Na svetlo sveta sa ale dostala ešte zaujímavejšia správa. Ako som už spomenul, Mercedes A E-Cell je výsledkom spolupráce Mercedesu a Tesly. Povráva sa, že Mercedes dodal iba auto a komplet celý vývoj si zobrala pod svoje krídla Tesla. Inžinieri s Mercedesu boli totiž presvedčený o tom, že na súčasnej platforme Mercedesu A nebude možné postaviť funkčný elektromobil. Ako vidíte, konštruktéri z Tesly dokázali presný opak a ukázali svojím európskym kolegom, ako sa stavajú elektromobily. Pre úplnosť prvé elektromobily by mohli zísť s výrobnej linky už na začiatku budúceho roka.

 

Pridaj komentár