Špičkový komfort, veľkorysý vnútorný priestor, výnimočná bezpečnosť, luxus kade sa pozriete. Presne toto sú slova, ktoré nápadnú väčšine ľudí pri pohľade na MB S-klasse. No v prípade, že za písmenko S pribudne magické číslo 500,  tak zaručene každému z vás prídu na rozum ďalšie myšlienky. Rýchlosť, dynamika a spomienka na to, ako vás táto limuzína nechala za sebou niekde na diaľnici, alebo  križovatke. Práve tieto emócie evokujú závisť každému, kto spomínanú limuzínu vlastní. Čo už im, ale nikto nezávidí je apetít ich S-ka. Nepochybujem o tom, že S500 s V8 o objeme 5.5 l a výkonom 285kW si dokáže vypýtať bez problémov 15 litrov benzínu na 100 km.

No pohľad na S 500 sa môže čoskoro zmeniť, keďže Mercedes predstavil na autosalóne vo Frankfurte Mercedes-Benz Vision S 500 Plug-in HYBRID, ktorý dosahuje kombinovanú spotrebu, iba 3,2 litra benzínu na 100 km! Pohon koncepčného vozidla Vision S 500 Plug-in HYBRID, pozostáva z výkonného benzínového motora V6 3,5 l s priamym vstrekovaním novej generácie, hybridného modulu s výkonom okolo 44 kW/60 k a lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou vyše 10 kWh, ktorý sa dá dobíjať na nabíjacích staniciach, z bežnej zásuvky a rekuperáciou. Elektromotor je vyriešený podobne, ako pri S400 HYBRID, (ktorá je mimochodom už v predaji)  teda je integrovaný do automatickej prevodovky 7G TRONIC. O rozdelenie oboch agregátov sa stará rozdeľovacia spojka, ktorá je umiestnená medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Práve  schopnosť jazdiť iba na elektromotor, sa asi najviac podpisuje po výnimočne nízku spotrebu. Plne nabité akumulátory postačujú na to, aby auto prešlo 30km bez jedinej spálenej kvapky benzínu.

Ale prečo siahli konštruktéri po označení S 500? Veď motory V6 tvoria v S-klasse základ ponuky. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy , maximálna rýchlosť 250 km/h a navyše zo spotrebou iba 3,2 litra na 100 km? Práve toto sú údaje, kvôli ktorým nesie S-ko označenie 500. Keď porovnáte tieto parametre s klasickou benzínovou S 500 dozviete sa, že rozdiel v zrýchlení činí iba 0.1 sekundy v prospech S 500 s mohutnou V8! Ja osobne by som asi dlho nerozmýšlal nad výberom.

„Luxusná a bezpečná trieda S, ktorá poskytuje presvedčivé jazdné výkony a pritom spotrebuje menej paliva, ako dnešné malé vozidlo ukazuje, že automobilovú fascináciu a zodpovednosť za životné prostredie, možno veľmi dobre zlúčiť aj v našich špičkových modeloch“. Uviedol to okrem iného k premiére nového vozidla, ktorého príprava pre sériovú výrobu ďalej napreduje, šéf Daimleru Dieter Zetsche.

Tagged with:
 

Pridaj komentár