Ako som už pred časom písal, do segmentu hybridných limuzín prichádza v súčasnej dobe nový hráč BMW Active Hybrid 7. Spoločnosť v tejto luxusnej triede mu bude robiť tradičný súper MB S 400 Hybrid a Lexus LS600h, ktorý bol asi vôbec prvá vyrábaná hybridná limuzína vôbec. Ako v tejto konkurencii obstojí, to žiaľ posúdiť nevieme, no tento týždeň sa nám naskytla jedinečná možnosť sa s touto vlajkovou loďou značky BMW previesť. Aká bola teda jazda?

V prvom rade treba spomenúť, že Active Hybrid 7 nie je full-hybrid. Nedokáže sa pohybovať čisto na elektrickú energiu. Prečo to tak je? Konštruktéri v BMW si proste dali 2+2 dokopy a prepočtami zistili, že výkonnejší elektromotor by jednoznačne spotreboval viac elektrickej energie, z čoho vyplývajú aj väčšie akumulátory na uskladnenie tejto energie. Ako väčšina z vás vie, akumulátory sú azda najťažšou súčasťou každého hybridu. Práve toto je dôvod, prečo sa v BMW rozhodli radšej vyvinúť ľahší hybrid, ktorý bude využívať elektromotor len ako doplnok k konvenčnému spaľovaciemu motoru. Podľa slov automobilky by sedmičková rada ako full-hybrid pribrala navyše ďalších 200 kilogramov, čo by sa nepriaznivo odzrkadlilo na jazdných vlastnostiach automobilu, pričom spotreba by sa líšila len minimálne. A keďže dlhoročným heslom bavorskej automobilky je radosť z jazdy, niet divu, že sa konštruktéri rozhodli práve takto.

Teraz ale ku technike. Základ tvorí dvakrát preplňovaný 4.4 litrový osemvalec, ktorý už modelu 750i poskytuje viac než slušnú dynamiku. Niet sa čo čudovať, veď komu by nestačilo 300kw (400 koní) a 600Nm krútiaceho momentu. V modeli Active Hybrid 7 konštruktéri tomuto mastodontovi pridali na výpomoc 3-synchrónny elektromotor s výkonom 37kW (50 koní) vďaka ktorému dosahuje sedmička celkový výkon 337kW(455 koní). Ako som už na začiatku spomínal, u hybridoch je nutnosťou mať v aute aj batérie. Tie sa snažili konštruktéri v tomto prípade položiť čo najnižšie, aby nezvýšili celkové ťažisko vozu. Zarážajúce je, že aj napriek inštalácii hybridného systému sedmička pribrala na váhe iba 27 kilogramov. Obetovať 27 kilogramov pre 50 koní to je dobrý obchod =).

Teraz sa konečne dostaneme k tomu, aká je Active Hybrid 7 v skutočnosti. Mohol by som sa tu zacať rozplývať nad tým, ako vyzerá táto vlajková loď BMW navonok mohutne, aký luxus na vás čaká vo vnútri a o tom ako komfortne sa v nej človek cíti. To všetko sú vsak veci ktoré zažijete aj v klasickej sedme.Ale na to tu nie sme. Nás zaujímala predovšetkým jazda. Ako prvé ma zaujímalo hlavne to, kedy sa k benzínovému motoru pripája aj elektromotor. Na to, aby som to vlastne zistil, nainštalovali inžinieri v BMW do I-Drivu úplné novú funkciu, ktorá vám na veľkom displeji zrozumiteľne ukazuje, ako celý hybridný pohon pracuje. Dokážete na ňom zistiť, kedy sa batérie dobíjajú, kedy pracuje iba spaľovací motor, poprípade kedy je úplne vypnutý (systém Auto Start Stop) alebo tu najlepšiu variantu, keď pracujú oba motory súčasne. Tento stav však nastáva iba vtedy, ak pomocou plynového pedálu dáte jasne najavo, že máte v úmysle predbiehať alebo poriadne akcelerovať. V tomto prípade sa na ceste rozpúta hotové peklo. Veď uznajte sami. Zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne tento kolos za 4.8 sekundy. To je na úrovni súčasnej M5! Čo je však dôležité, záťah, ktorý vám hybridná sedma ponúka, nie je v žiadnom prípade nijak strašidelný. Keď sedíte v aute, všetko to zrýchlenie a dynamika vám príde akési prirodzené a ani si neuvedomíte, že útočíte na hranicu 200km/h. Je proste neuveriteľné, ako toto auto zrýchľuje a pri tom si zachováva svoju luxusnú tvár.

Samozrejme hybrid nie je o jazde na limite. Tu nás predovšetkým zaujíma spotreba a emisie. Na Active Hybride 7 sme prešli približne 50 kilometrov a môžem vám povedať, že sme s ním určite nejazdili tak, ako by s ňou jazdil jej majiteľ. Auto sme si jednoznačne užívali, no aj napriek tomu sa spotreba vyšplhala iba na 15.2 litra na 100 kilometrov. Viem, väčšina z vás sa tomu číslu smeje. Treba si však uvedomiť, že sa jedná o osemvalec, ktorý pohana viac ako dvojtonový kolos. Osobne si však myslím, že keby som na aute jazdil každý deň, nebol by problém dostať sa so spotrebou na 13 litrov, čo už je veľmi zaujímavá cifra na také auto. Veď pri diaľničných 130 km/h sme mali aktuálnu spotrebu 8.7 litra! A či by som toto auto bral do svojej garáže? Je otázne, či niekedy vlastne budem patriť medzi ľudí, ktorí majú to šťastie premýšľať nad kúpou takéhoto vozidla, no všetkým, ktorí pokukujú po 750i, radím aby kúpili Active Hybrid 7. Auto totiž ponúkne väčšiu dynamiku pri nižšej spotrebe a popri tom budete môcť pokojnejšie spávať s pocitom, že životne prostredie nezaťažuje tak ako benzínová Fabia vášho suseda.

Tagged with:
 

Pridaj komentár