K značke Volvo už odjakživa neodmysliteľne patrí aj divízia nákladných a pracovných automobilov Volvo Trucks. Z hľadiska predajného úspechu je možné túto divíziu označiť dokonca za úspešnejšiu ako divíziu osobných automobilov. Volvo Trucks totiž patri dlhodobo medzi najúspešnejších výrobcov nákladných a pracovných strojov na svete. Samozrejme aj do sveta nenormálne veľkých motorov a neuveriteľných pracovných výkonov patri marketing. Samozrejme nečakajte loby porovnateľne s tými, ktoré na nás číhajú denno denne zo strany výrobcov osobných automobilov. Predsa len v tomto odvetví vás ku kúpe presvedčí hlavne dosahovaný výkon a ekonomičnosť.

Aj napriek tomu som si istý že väčšina registruje seriál pretekov kde mate možnosť na známych svetových okruhoch vidieť prehnať sa nákladiaky, ktoré mate inak možnosť vídať skôr na preplnených diaľniciach. Medzi jednotlive značky, ktoré sa v tomto seriály pretekov prezentujú patri aj značka Volvo. Pýtate sa prečo spomínam preteky, pri ktorých ide o hocičo iné, len nie o ekológiu?

Dôvod je jednoduchý. Volvo sa rozhodlo postaviť na platforme pretekársko špeciálu najrýchlejší hybridný ťahač na svete. Základom hybridného systému je drobný 16-litrový turbodiesel známy pod označením Volvo Penta. Jeho výkon? Vďaka dvojici turbodúchadiel sa výsledný výkon vyšplhal až na hodnotu 1900 koní..Samozrejme jedna sa o hybrid takže tomuto už beztak nadmieru výkonnému motoru bude dopomáhať aj elektromotor, ktorého parametre sú ohromujúce. Výkonu 200 koní sekunduje krútiaci moment až ohromných 1100 Nm.

Mean Green, ako sa tento nadopovaný ťahač nazýva si na rozbeh vystačí s čisto elektrickou energiou. Vlastne celý koncept vozu je navrhnutý tak, aby sa tento ťahač zakaždým rozbiehal iba čisto na elektrickú energiu. To umožnilo konštruktérom vybrať s automatickej prevodovky I-Shift prvý prevodový stupeň prevodovky. Pýtate sa prečo? Monštruózny krútiaci moment, ktorý táto sústava ponúka je potrebne preniesť na cestu aj za pomoci prevodovky. Je vám jasne, že pri vyše 2000 Nm je za potreby vyrobiť extra odolné ozubené kolesá prevodovky, ktoré vrámci hmotnosti nebudú patriť medzi najľahšie. Úspora hmotnosti vybraním prvého prevodového stupňa činí presne 7 kilogramov. Poviete si nič. To je pravda no odľahčovanie sa neskončilo len na tomto mieste. Rozsiahle úpravy celého ťahača dokázali ušetriť na hmotnosti až ohromných 60 kilogramov. Uvedomte si, že sa rozprávame o hmotnosti, ktorá bola ušetrená na už beztak športovej karosérii.

Samozrejme krotiť takúto dávku výkonu nemôže žiadny amatér. Za volant tejto obludy sa posadí Boije Ovebrick, ktorý sa pokúsi na tomto stroji prekonať svoj vlastný rekord v priemernej rýchlosti dosiahnutej na kilometrovom úseku.

Tagged with:
 

Pridaj komentár