Všetci sme si zvykli, že Toyota patrí medzi priekopníkov v oblasti zelených áut. Treba pripustiť, že ešte donedávna automobilka v tejto oblasti moc konkurentov nemala. Toyota či Lexus ponúkali po dlhú dobu to, čo iným automobilkám v segmente chýbalo. Či už to bol malý šetrný Prius alebo jeden z luxusných hybridov značky Lexus, vždy ste mohli byť patrične hrdí na to, že šetríte prírodu tak, ako to nedokáže ani jeden z nemeckých konkurentov. Nehovoriac o tom, že Toyote sa špekulovanie s hybridným pohonom viac než podarilo a všetky hybridy tejto značky sa predávajú ako teplé rožky.

Tento krát vám predstavíme taktiež Toyotu s hybridným pohonom. Tá sa však bude odlišovať od svojich starších bratov jednou zásadnou drobnosťou . Tou odlišnosťou je samotný vývoj, o ktorý sa tento krát nepostarala len fabrika, ale pri vývoji jej pomáhala súkromná firma Gazoo racing. Tá si zobrala do parády staršiu Toyotu MR2, ktorej výroba bola ukončená v roku 2007. Keď už sme hovorili o súkromnej firme, je potrebné povedať, že sa nejedná o žiadnych amatérov. Firma Gazoo racing sa totiž podieľala na vývoji závodného Lexusu LF-A.

Prestavba MR2 je veľmi zásadná. Je treba pripomenúť, že spomínaná MR2 sa vyrábala sériovo iba zo štvorvalcovými motormi. To v tomto prípade už nie je pravdou a namiesto štvorvalcu si našiel svoje miesto pod kapotou mohutný 3.3 litrový šesťvalec, ktorý ponúka výkon 255 koní a krútiaci moment 325 Nm. Jedna sa o ten istý motor, ktorý nájdete pod kapotou RX 400h. Ten spolupracuje s elektromotorom, ktorý je umiestnený nad prednou nápravou a poháňa kolesá prednej nápravy. Treba pripomenúť, že sériová MR2 má motor umiestnený v strede a poháňané má výlučne kolesá zadnej nápravy, čo logicky znamená, že tato hybridná MR2 bude disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Súčet výkonov obidvoch motorov by sa mal pohybovať niekde okolo hranice 400 koní. Tento výkon prenáša na kolesá bezstupňová prevodovka CVT, ktorej voliče ovládania si našli svoje miesto pod volantom. 
Celková hmotnosť tohto unikátneho kúsku sa pohybuje tesne pod hranicou 1300 kg.

V tomto prípade sa jedná len o koncept, no nie je vylúčené, že danú kombináciu pohonu Toyota len skúša a testuje pre niečo, čo plánujú do budúcnosti.

Tagged with:
 

Pridaj komentár