Na tohtoročnom Qatar Motor Show predstavilo talianske dizajnérske štúdio UP Design futuristický koncept superšportového hybridného automobilu Vittoria. Jeho karoséria je akýmsi mixom plynulých kriviek a výrazných pravouhlých tvarov v jeho prednej a zadnej časti, doplnená o dva farebné odtiene. Prednej časti dominuje niekoľko obdĺžnikových vstupov vzduchu rôznej veľkosti a tvarov a vysoko umiestnených LED svetlometov.

Bočnému profilu dominuje predĺžená predná časť, ktorá plynule nadväzuje na neobvyklý tvar klenutého čelného skla, pričom dvere a dozadu zvažujúca sa strecha prechádzajú ako by do jedného panelu. Zaujímavo pritom pôsobia bočné sklá dverí. Bočné dvere sa otvárajú smerom dopredu a hore, čím vzniká dostatočný priestor pre nastupovanie. Neodmysliteľnou súčasťou sú vyklenuté blatníky v oblasti kolies. Pozornosť zaslúži aj použitie nízkoprofilových pneumatík a zliatinových diskov, ako je to bežné u takéhoto superšportového automobilu.

Aj v zadnej časti môžeme vidieť niekoľko štrbín v tvare obdĺžnikov, pričom v šiestich sú integrované vývody výfuku. Všetko je to doplnené o elegantné zadné LED svetlomety pripomínajúce niektoré známe talianske športové automobily. Hybridný automobil Vittoria má rozmery 4750 x 1960 x 1250 mm ( d x š x v ).

Pod prednou kapotou je pozdĺžne umiestnený V8 spaľovací motor so zdvihovým objemom 4200 cm3, štvorventilovou technikou, výkonom 300 kW a krútiacim momentom 475 Nm. Spaľovací motor poháňa pomocou automatickej prevodovky zadnú nápravu. Pozdĺžne za zadnou nápravou je umiestnený trakčný elektromotor s výkonom 60 kW, ktorý prenáša výkon na kolesá nápravy pomocou planetového súkolesia. Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie ( údaje o ňom zatiaľ nie sú známe ), čo by mu podľa informácií malo zabezpečiť dojazd 30 km. Zásobník je rozdelený na dve časti, ktoré sú umiestnené pozdĺžne po oboch stranách pred zadnou nápravou. Pohonný systém využíva rekuperáciu. Vodič má možnosť voliť medzi režimom – 100 % trakčný pohon, 100 % pomocou spaľovacieho motora alebo hybridný režim.

Hybrid Vittoria s hmotnosťou 1750 kg má uvádzané rozloženie hmotnosti P/Z v pomere 47/53 %. Podvozok je tvorený dvojicou priečnych nezávislých ramien, hydraulickým servoriadením, kotúčovými brzdami, ABS a ESP.

Podľa dostupných informácií má hybrid dosahovať max.rýchlosť 315 km/h.

Nikto nepochybuje o tom, že tento hybrid nebude pre „obyčajného smrteľníka“ a preto ho predstavili v Qatare.

Pridaj komentár