Elektromobily nie sú novými vozidlami. Mnoho z vás ani nevie, že samotný koncept automobilu na elektrický pohon je starší ako koncept zaužívaného automobilu, ktorý je poháňaný spaľovacím motorom. Práve to je dôvod, prečo sme sa vám rozhodli pravidelne ponúkať krátky návrat do histórie elektromobilov

Dnes začnem prvým dielom, ktorý bude zahŕňať vôbec prvé náznaky a zmienky o elektromobiloch. Postupne budeme postupovať k novším a dokonalejším konštrukciám, až sa dostaneme po súčasné elektromobily, ktoré sa môžu tešiť zo stále rastúcej popularity. Kľudne to môžeme nazvať aj ako Seriál o histórii elektromobilov. Ten vám budeme prinášať každú nedeľu a bude pozostávať zo štyroch dielov.

Vôbec prvá zmienka o vozidle na elektrický pohon pochádza z roku 1665 až 1680, keď flámsky jezuitský kňaz a astronóm Ferdinand Verbiest vytvoril plány pre miniatúrne bezpilotné “auto” pre čínskeho cisára Khanga Hsia.

1839
Robert Anderson Aberdeen, ktorý pochádzal zo Škótska postavil prvý elektrický vozeň.

1870
Sir David Salomon vyvinul automobil s ľahkým elektrickým motorom a veľmi ťažkými akumulátormi. Rýchlosť a dojazd boli malé až natoľko, že človeku sa viac oplatilo chodiť pešo.

1886
Historické záznamy ukazujú prvý elektrinou poháňaný taxi, v ktorom boli použité batérie s 28 bunkami a malý elektrický motor.

1888
Immisch & Company vybudovala prepravník pre štyri osoby, ktorý bral výkon s jedného elektrického motora, ktorému energiu dodávala 24-článková batéria. V rovnakom roku, Magnus Volk v Brightone v Anglicku postavil trojkolesové elektrické auto. 
                               

 1890 – 1910 
Tieto roky boli obdobím výrazného zlepšenia v oblasti technológie batérií, konkrétne s vývojom moderných olovo-kyselinových batérii.

1897
Londýn Elektrická Cab spoločnosť začala ponúkať pravidelnú službu, ktorá umožňovala si už v tej dobe prenajať elektromobil. Na prenájom slúžili automobily Walter Bersey. Bersey Cab bol elektromobil, ktorý používal 40-článkovou batériu a tri, na tú dobu výkonné, elektromotory. Tie boli schopné dojazdu až 50 míľ.

1897
Manufacturing Company v Hartforde, v štáte Connecticut, postavila okolo 500 elektrických vozidiel v dvojročnom období

1898
Dr. Ferdinand Porsche vo veku 23 rokov postavil svoj prvý automobil, Lohner. Na moje prekvapenie to bolo prvé auto, ktoré malo poháňanú prednú nápravu. Kto by to na Porsche povedal? Druhé auto ponúkalo hybridný pohon. Spaľovacieho motor točil generátor, ktorý poháňal elektromotory, ktoré boli umiestnené v nábojoch kolies. Čisto na energiu z batérie mohol tento model prejsť vzdialenosť takmer 40 kilometrov!!

1898
Elektrické Doprava a Wagon Company v New Yorku vlastnila flotilu dvanástich odolných a štýlových elektrických kabín.

                                               

http://www.youtube.com/watch?v=O9vC3S8MJPY

Tagged with:
 

Pridaj komentár