Na tohtoročnom Paris Motor Show predstavila spoločnosť Segula Technologies kompaktný hybridný crossover Hagora. Spoločnosť prostredníctvom projektu predstavuje víziu automobilu budúcnosti, ktorý spája v jednom výrobku nové technológie, emócie, zvodnosť a ekológiu. Hagora spája to najlepšie zo súčasných a budúcich technológií. Karoséria s rozmermi 3800 x 1800 x 1250 mm ( d x š x v ) je navrhnutá pre trojčlennú posádku. Pričom vodič sedí v strede a  po oboch stranách má trochu dozadu posunuté sedadlá spolujazdcov. Karoséria je doplnená o fotovoltaickú panoramatickú strechu. Nastupovanie umožňujú bočné krídlové dvere. Podľa zverejnených informácií je hodnota karosérie cx= 0,24. Na diskoch s karbónu sú obuté pneumatiky s nízkym valivým odporom. Vonkajšie a vnútorné osvetlenie využíva technológiu LED.

Vozidlo sa aktivuje pomocou hlasového ovládania a v interiéry sú k dispozícii hmatové ovládacie prvky tablety. Okrem toho ponúka ďalšie technické inovácie napr. energeticky účinnejší elektrický kompresor klimatizácie, bezdrôtový komunikačný systém alebo použitím kompozitných materiálov je Hagora je z 85% recyklovateľná. Pohon zadnej nápravy zabezpečuje hybridný pohon, ktorý tvoria dvojvalcový dvojtaktný kvapalinou chladený spaľovací motor ROTAX BRP s priamym vstrekovaním so zdvihovým objemom 594,4 cm3 ( vŕtanie x zdvih 72 x 73 mm ), výkonom 85 kW a doplnený trakčným elektromotorom s hmotnosťou 41 kg, max./menovitým výkonom 75/45 kW pri 8000 1/min a max./menovitým krútiacim momentom 240/150 Nm. Prenos výkonu zabezpečuje prevodovka Xtrac CVT s prevodom 3 – 14, ktorá umožňuje pracovať pri optimálnych otáčkach motora. Podľa zverejnených informácií má Hagora k dispozícii max.výkon 160 kW / 8000 1/min a max.krútiaci moment 290 Nm / 2750 1/min. Uvádzaná je hmotnosť vozidla 850 kg ( neudáva sa či pohotovostná alebo celková ) a hmotnosť pohonnej jednotky ( spaľovací motor, trakčný elektromotor,prevodovka CVT, kontroler a zásobník elektrickej energie ) 192 kg. Zásobník elektrickej energie má uvádzanú kapacitu 1,5 kWh a hmotnosť 40 kg.

Kompaktnosť, mechanická jednoduchosť, výkon spaľovacieho motora v kombinácii s trakčným elektromotorom má zabezpečovať Hagore výkon športového vozidla čoho dôkazom je design karosérie, ale so spotrebou malého mestského vozidla ( uvádzaná je hodnota spotreby menej ako 3L/100 km ).

Nakoľko ide zatiaľ o projekt na konečný výsledok si budeme musieť asi ešte nejakú dobu počkať.

Pridaj komentár