Spoločnosť Loyds Industri AS predstavila zaujímavý ekologický dopravný prostriedok pre nórsku poštu. Pri návrhu sa sústredili na každý detail, od umiestnenia zásobníka elektrickej energie pre optimalizáciu ťažiska, cez kokpit zohľadňujúci úsporu času pre opakujúce sa úlohy až po ocenenie funkcie auto-park / auto-start. Jeho meno je Paxster a obsahuje množstvo geniálnych drobných detailov, ktoré by ste si ináč ani nevšimli. Ako náhle nasadnete, cesta späť neexistuje. Robustná konštrukcia zabezpečuje, že sa dostanete kamkoľvek, bezpečne a bez ohľadu na stav vozovky alebo počasia. Konštrukcia zabezpečuje maximálnu ochranu vodiča aj nákladu. Štvorica veľkých kolies s pneumatikami 145/70R13 a agilný podvozok zabezpečia bezpečný prejazd cez hrbole na ceste ale aj obrubníky. Dôležitým aspektom sa stávajú znížené nároky na jeho údržbu. Svojimi malými rozmermi je vhodný nie len do mestskej prevádzky.


Vodič má k dispozícii niekoľko prepravných priestorov, pred sebou 3 x 15 kg, vedľa sedadla uzamykateľných 2 x 10 kg a za sebou priestor s objemom 800 L a nosnosťou 200 kg.

Pohon zadných kolies, pomocou elektronického diferenciálu a ozubeného remeňa, zabezpečuje dvojica trakčných elektromotorov s výkonom 2 x 5 kW ( pri verzii s max.rýchlosťou 45 km/h 2 x 2 kW ). Energiu čerpajú zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-polymer, ktorý je vybavený zaradením na zahrievanie tak, aby ho bolo možné nabíjať aj za extrémne chladného počasia. Praxster s uvádzanou hmotnosťou 245 kg je vybavený tiež systémom rekuperácie, ABS aj ESP a má uvádzanú max.rýchlosť 70 km/h alebo 45 km/h. Energia zásobníka má vystačiť na dennú prevádzku počas 6 – 7 hodín a uvádzaný je dojazd 50 – 80 km.

V prípade Paxstera ide o ľahký motorizovaný qaudracycle, ktorý môže byť v zmysle príslušnej smernice EÚ registrovaný ako moped. Dočkajú sa aj naši poštári niečoho podobného a nie len „obyčajného“bicykla.

 

 

Pridaj komentár