Pred rokom predstavila spoločnosť VW prototyp elektromobilu E-Up a už bolo oznámené, že s jeho predajom by sa malo začať „netradične“ na americkom trhu v r.2013. Ide o trojdverový hatchback 3+1 s malými rozmermi 3199 x 1641 x 1468 mm ( d x š x v ), krátkym predným previsom 555 mm a ešte kratším zadným previsom 454 mm. Rázvor náprav je 2190 mm, čím elektromobil pôsobí dojmom, že kolesá ( 185/50 R16 ) náprav sú umiestnené v rohoch karosérie. Prednej a zadnej časti dominujú široké plastové nárazníky. Elektromobil skrýva pod prednou kapotou trakčný elektromotor s menovitým výkonom 40 kW, max.výkonom 60 kW a max.krútiacim momentom 210 Nm. Trakčný pohon je doplnený o jednostupňový variabilný prevod ( rovnaký používa VW vo vozidle VW blue e-motion ). Podľa zverejnených informácií celý trakčný pohon ( trakčný elektromotor, variabilný prevod a diferenciál ) dosahuje hmotnosť okolo 140 kg. Na verejnosť prenikla správa, že pôvodne sa uvažovalo s pohonom zadnej nápravy, ale z dôvodu nejakých technických problémov sa použil pohon prednej nápravy. Elektromotor získava energiu zo zásobníka, ktorý je umiestnený pod podlahou, na báze lithium-ion s kapacitou 18 kWh. Jeho uvádzaná hmotnosť je 240 kg a čas potrebný na nabitie zásobníka zo siete je 5 hodín.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/60, pričom sklopením sedadla za vodičom dôjde k zväčšeniu úložného priestoru z 85 na 180 L ( pri uložení batožiny po horný okraj predných sedadiel ) a pri sklopení aj sedadla za spolujazdcom priestor narastie na 320 L. Celkový úložný priestor po sklopený zadných sedadiel až po strechu má hodnotu až 520 L.

Všetky potrebné informácie napr.o rýchlosti, dojazda a množstva energie v zásobníku má vodič na panely v palubnej doske.

Vodič zaradí jazdu dopredu alebo spiatočku pomocou otočného regulátora umiestneného na stredovej konzole. Strecha elektromobilu je vybavený solárnymi článkami s plochou 1,4 m2, ktorá môže byť zväčšená na 1,7 m2 umiestnením ďalších článkov na slnečnej clone, ktoré zásobujú energiou jeho elektrický systém a pri státí ochladzuje interiér zásobujúc ventilačný systém ( zaujímavá pomoc v týchto horúcich dňoch ). Elektromobil s pohotovostnou hmotnosťou 1085 kg dosahuje max.rýchlosť 135 km/h, zrýchľuje z 0 – 100 km/ za 11,3 s a z 0 – 50 km/ h za neuveriteľných 3,5 s ( úžasná predstava tých 3,5 s pri jazde po meste ). Uvádzaný je dojazd 160 km. Podľa informácií by sa elektromobil mal predávať vo verziách dvojdverový a štvordverový hatchback. Cena elektromobilu by sa mala pohybovať v rozmedzí 8 až 9 tisíc Eur

 

8 Responses to Elektromobil VW E-Up začne v USA

  1. Michal píše:

    Strasne sa tesim ked sa bude VW E-Up predavat aj unas, urcite si ho kupim, podla toho co som cital sa mi ta investicia vrati do 5 rokov.

  2. Marek píše:

    Dobry den. Chcel by som sa spytat tvorcu clanku z akeho zdroja vychadzal pri zmienke o cene vozidla. Je to na slovenske pomery velmi zaujimava cena vzhladom na elektromobily ktore su v sucasnosti na predaj (myslim peugeot ion ci v maji dostupny chevrolet volt) v pripade prveho zmieneneho je cena cez 30 000 eur. Dakujem za odpoved

  3. Spartakus2 píše:

    Tak ta cena je hlupost. Cena tohto auta ma byt 26000 az 27000 €.

Pridaj komentár