Na skončenom turistickom veľtrhu v juhoafrickom meste Durban mohli návštevníci vidieť zaujímavý koncept elektromobilu. Aj keď má jazda na safari svoje čaro, vozidlo musí spĺňať vysoké nároky. Preto tvorcovia elektromobilu siahli po vozidle, ktoré preukázalo svoje schopnosti v náročných podmienkach na safari a vznikol Land Rover Defender EV Safari.

Elektromobil, ktorý vychádza z modelu Land Rover Defender 110 High Capacity Pick-up, si zachováva všetky jeho prednosti ako pohon 4×4, svetlú výšku, brodivosť alebo nájazdové uhly. Pôvodný 2,4 L naftový motor nahradil AC indukčný trakčný elektromotor s výkonom 59 kW a krútiacim momentom 330 Nm. Trakčný elektromotor je schopný pri rekuperácii generovať výkon až 10 kW. Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-ion, ktorý je tiež umiestnený v motorovom priestore. Zásobník energie s menovitým/max napätím 288/324 V, hmotnosťou 400 kg a rozmermi 1080(d) x 780(š) x 590(v) mm disponuje kapacitou 28,8 kWh. Nabíjanie je možné pomocou klasickej zásuvky, alebo pomocou solárnej nabíjacej stanice. Súčasťou zásobníka je BMS, ktorý monitoruje meria a kontroluje všetky jeho kľúčové prevádzkové parametre pre zabezpečenie bezpečnosti elektromobilu v drsných podmienkach safari. Energia zásobníka vystačí elektromobilu pri priemernej rýchlosti 60 km/h na dojazd 80 km na jedno nabitie s rezervou ďalších ca 32 km, čo zodpovedá 8 hodinovému safari ( 3-násobok štandardu ). Tento elektrický koncept je perfektnou synergiou medzi výnimočnosťou modelu Defender a snahou eliminovať emisie a hluk pri safari. Prevádzka elektromobilu v takýchto drsných podmienkach riadne preverí všetky jeho komponenty. Opäť jeden z príkladov, ako je možné spropagovať elektromobily. Nezaslúžia si niečo podobné aj naše Vysoké Tatry ?

 

Pridaj komentár