Dnes si predstavíme ďalší prototyp elektromobilu z Ázie konkrétne z Taiwanu – Tobe M’car EV. Tento elektromobil nezaujme svojim futuristickým dizajnom ale niektorými prvkami svojej výbavy. V jeho prípade ide o 5-dverový hatchback, ktorý svojimi rozmermi 3598 x 1630 x 1465 mm ( d x v x š ) a rázvorom 2340 mm je určený hlavne pre mestskú a prímestskú dopravu. Karosériu charakterizuje mohutný predný nárazník s veľkou prednou maskou, vysoko umiestnené predné a zadné svetlá, krátka predná kapota, dozadu mierne sa zvažujúca strecha a presklené zadné dvere so stieračom. Pod prednou kapotou je umiestnený trakčný elektromotor s max.výkonom 82 kW a max.krútiacim momentom 203 Nm. Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-ion s kapacitou 18 kWh. Zásobník umiestnený pod batožinovým priestorom je zložený z 24 modulov, ktoré obsahujú celkom 2496 článkov každý s menovitým napätím 3,7 V, priemerom 18 mm a výškou 65 mm. Nabitie zásobníka na 80% kapacity trvá z klasickej siete 1 hodinu.


Po otvorení bočných dverí nás privíta pomerne rozmerný vnútorný priestor, ktorý je podľa spoločnosti vhodný na prepravu 5 osôb, ale pri pohľade na zadné sedadlá a malú vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami je to skôr priestor len pre 4 osoby. Problematické pri nastupovaní môže byť aj malý uhol otvárania zadných bočných dverí. V kokpite sú použité klasické plastové materiály.


Samotná prístrojová doska tiež neprekvapí svojim jednoduchým dizajnom a absenciou väčšieho počtu odkladacieho priestoru. K dispozícii je len úzky odkladací priestor vľavo pod volantom a zašupovacia odkladacia skrinka pred spolujazdcom.


Za jednoduchým volantom je LCD prístrojový panel, ktorý informuje vodiča napr. o rýchlosti, kapacite zásobníka energie, prúde, výkone trakčného elektromobilu a inom. Pomocou tlačítka ENTER pod stredovou konzolou je možné prepnúť napr. informácie o práve vykonanej ceste a to o jej dĺžke, celkovo spotrebovanej energii, využití rekuperácie a spotrebe energie na 100 km.


Pod stredovou konzolou je trojica tlačitok R, N a D, pomocou ktorých si môže vodič navoliť jazdný režim. Okrem toho je tu umiestnený otočný gombík REGEN, pomocou ktorého si vodič môže navoliť veľkosť rekuperácie.

 

Pridaj komentár