Na októbrovej The Battery Show a The Battery Technology Expo v San José predstaví americký Swigz.com Pro Racing tím elektrický superbike. Za projektom stojí americký motocyklový pretekár Chip Yves. Základom motocykla je rám zo Suzuki GSX-R750, ktorý je v zadnej časti doplnený o pomocný trubkový rám. Vpredu na horčíkovom disku 16,5“ x 3,5“ má obutú pneumatiku Dunlop 125/80R420 a vzadu na horčíkovom disku 16,5“ x 5,75“ pneumatiku Dunlop 200/70R420.

Motocykel je vpredu vybavený brzdami Brembo s priemerom kotúča 320 mm a plynovým tlmičom riadenia. O pohon superbiku sa stará trakčný elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý je umiestnený za spodným plastovým krytom.

Trakčný elektromotor sa vyznačuje malými rozmermi 280 x 279 mm ( D x L ) a hmotnosťou 50 kg , pričom dosahuje menovitý / maximálny výkon 85 / 145 kW, menovitý / maximálny krútiaci moment 250 / 400 Nm s účinnosťou 94 %. Jeho výkon sa prenáša na zadné koleso za pomoci prídavného hriadeľa, jednostupňového prevodu a pastorkov poháňaných reťazovým prevodom. Menič s rozmermi 380 x 365 x 119 mm ( d x š x v ) a hmotnosťou 15,9 kg je umiestnený v pomocnom ráme nad zadným kolesom. Chladenie trakčného pohonu je zabezpečené dvojicou hliníkových chladičov z Hondy CRF 450, jeden pre trakčný elektromotor a druhý pre menič.

A teraz jedno prekvapenie, superbike ako prvý na svete má na prednom kolese aplikovaný systém KERS ( Kinetic Energy Recovery System ), čo umožňuje použitie menšieho zásobníka elektrickej energie a tým zníženie jeho hmotnosti. Pretekár môže ovládať systém pomocou tlačítka. Podľa zverejnených informácií by systém mal zabezpečiť 260 kg superbiku zabezpečiť dojazd 40 km pri plnej rýchlosti.

Jazdec je informovaný napr.o trakčnom pohone, zásobníku elektrickej energie rýchlosti pomocou malého displeja.

Tagged with:
 

Pridaj komentár