Jedným zo spôsobov, ako môžu byť malý výrobcovia motocyklov konkurencieschopný v porovnaní so svetovými výrobcami sa stáva využitie elektrickej trakcie. Príkladom môže byť elektrický sportbike francúzskej spoločnosti H-Ker Company. Francúzska spoločnosť sa špecializuje na výrobu a uvádzanie na trh športové motocykle vybavené elektrickou trakciou. Na konci r.2011 predstavila na okruhu Carole svoj prvý prototyp Firefly. Tento počiatočný úspech vyústil predstavením nového sportbiku

s príznačným menom First v januári 2013. Tento geniálny elektrický sportbike, ponúkajúci nulové emisie a hluk menší ako 60 dB, je určený predovšetkým pre jazdecké školy, závodné okruhy, francúzskych a európskych jazdeckých nadšencov pre inovatívne dvojkolesové tátoše.

Práce na tomto sportbiku začali v r.2010. Nadšencom dvojkolesových tátošov dizajn tohto elektrického sportbiku pripomína niektoré predchádzajúce modely spoločnosti Ducati, čo len umocňuje presvedčenie o dobrej aerodynamike motocykla. Základ motocykla tvorí oceľový perimetrický trubkový rám. Rozmery elektrického sportbiku sú 1920 x 620 x 1150 mm ( d x š x v ), rázvor 1355 mm, výška sedadla 820 mm a minimálny obrysový polomer zatáčania 3100 mm . Podľa zverejnených informácií spoločnosť ponúka dva modely First 1 a First 2, ktoré sa líšia okrem iného výkonom vzduchom chladeného trakčného elektromotora s permanentnými magnetmi. V prípade First 1 ide o elektromotor s výkonom 26 kW a krútiacim momentom 61 Nm a v prípade First 2 s výkonom 40 kW a krútiacim momentom 92 Nm. Pohon zadného kolesa zabezpečuje jednostupňový primárny prevod pomocou ozubeného remeňa resp.sekundárny reťazový prevod typ 428. Energiu čerpajú zo zásobníka elektrickej energie na báze lithium-ion, ktorý je umiestnený v miestach, kde sa bežne nachádza palivová nádrž. First 1 je vybavený zásobníkom, ktorý je zložený z 3 modulov s menovitým / maximálnym napätím 66 V / 75 V a menovitou / maximálnou kapacitou 7,9 kWh / 9 kWh. Zásobník energie First 2 je zložený zo 4 modulov s menovitým / maximálnym napätím 89,5 V / 102 V a menovitou / maximálnou kapacitou 10 kWh / 11,4 kWh. Motocykle sú vybavené vpredu pneumatikami 100/80-17, ktoré sú obuté na hliníkových diskoch 17×2,75 a vzadu pneumatikami 130/70-17 a hliníkovými diskami 17×3,75. Vpredu je teleskopická hydraulická vidlica s prepružením 130 mm a vzadu progresívny mono tlmič s prepružením 125 mm. Kolesá sú doplnené o kotúčové brzdy vpredu priemeru 292 mm a vzadu 230 mm.

V prípade elektrického sportbiku First 1 s uvádzanou hmotnosťou 160 kg má maximálnu rýchlosť 130 km/henergia zásobníka zabezpečí dojazd v trvaní 40 min až 1hod 15 min, v závislosti na štýle jazdy. U sportbiku First 2 s hmotnosťou 165 kg je uvádzaná maximálna rýchlosť 170 km/h a dojazd v trvaní 30 až 45 min, v závislosti na štýle jazdy.

Vo francúzskej tlači sa uvádza základná cena elektrického sportbiku okolo 15 000 Euro. Spoločnosť tiež oznámila, že v r.2014 plánuje prezentovanie nového elektrického motocykla s výkonom 100 kW a hmotnosťou 200 kg.

 

 

Pridaj komentár