Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavila nemecká spoločnosť emo-bike GmbH & Co. KG zaujímavý elektrický skúter so štíhlejším a efektívnejším dizajnom. V hliníkovom ráme odstránením palivovej nádrže a nahradením klasickej pohonnej jednotky trakčným elektromotorom, ktorý je umiestnený v zadnom kolese, sa uvoľnil úložný priestor s objemom 23 litrov. Úložný priestor je doplnený o dvojicu pásov na zabezpečenie vecí počas jazdy.

Rám s rázvorom 1320 mm je doplnený o odpruženú vidlicu Manitou so zdvihom 80 mm, kotúčové brzdy Magura Hydraulik MT4 s priemerom 180 mm a 26“ pneumatiky Schwalbe Crazy Bob. Pohon zadného kolesa zabezpečuje trakčný elektromotor s menovitým výkonom 2 kW,  maximálnym výkonom 4 kW a krútiacim momentom 60 Nm.

Energiu čerpá zo zásobníka energie na báze lithium-ion s hmotnosťou 11,5 kg s menovitým napätím 48 V a kapacitou ca 1,6 kWh ( model Eco ) a ca 2,1 kWh ( model Premium ). Zásobník, ktorý sa nachádza pod úložným priestorom, je možné jednoducho vybrať a nabíjať z domácej zásuvky. Doba úplného nabitia zásobníka u modelu Eco z klasickej domácej zásuvky 230 V je 5,5 hodiny a u modelu Premium 7 hodín. Podľa dostupných informácií má zásobník energie garantovaných 500 nabíjacích cyklov.

Elektrický skúter FEDDZ je vybavený okrem iného LED svetlami, nastaviteľným sedadlom aj riadidlami, pevnými stupačkami na nohy, USB portom a centrálnym displejom zobrazujúcim prejdenú vzdialenosť, indikáciu smeru jazdy, rýchlosť, jeden z trojice jazdných režimov ( Power, Eco, City ) a kapacitou zásobníka energie. Uvádza sa hmotnosť elektrického skútra 33 kg, celková prípustná hmotnosť 173 kg. Skúter dosahuje maximálnu rýchlosť 25 km/h ( model Eco ) alebo 45 km/h ( model Premium ) a uvádzaným dojazdom 70 km ( model Eco ) resp. 110 km ( modelu Premium ).

Cena by sa mala pohybovať v rozsahu 5990 – 6990 Euro v závislosti od modelu a použitého zásobníka energie.

 

 

 

Pridaj komentár