Na výstave SEMA v Las Vegas v októbri minulého roku predstavila spoločnosť BIGFOOT 4×4 Inc. prvý monster truck vybavený elektrickým trakčným pohonom pod formálnym názvom Odyssey Battery Bigfoot No. 20 Monster Truck.

Základom tohto „monštra“ je priestorový rám z trubiek s priemerom ca 51 mm a hrúbkou steny 3 a 4 mm. Tento trubkový rám je obalený karosériou zo sklených vlákien. Vpredu a vzadu sú použité ZF nápravy s palnetovými kolesami s vnútornými mokrými kotúčovými brzdami doplnené o 8 dusíkových tlmičov s obmedzujúcimi popruhmi ( na obr.modré ).

 

Elektrický truck je poháňaný DC trakčným elektromotorom s výkonom 260 kW/350 k a neuveriteľným max. krútiacim momentom 1152 Nm. Na porovnanie Bugatti Veyron má max. krútiaci moment 1250 Nm s ca 8,0 L spaľovacím motorom. Energiu čerpá zo zásobníka elektrickej energie s menovitým napätím 360 V , ktorý je zložený z troch modulov, pričom v každom z nich je 10 batérií. Áno batérií a nie článkov ako je bežné u elektromobilov.

V tomto monster trucku sú použité klasické olovené batérie, aké poznáme z dnešných vozidiel – ODYSSEY® PC1200 s menovitým napätím 12 V ,  menovitým prúdom 540 A a krátkodobo po dobu 5 sekúnd je k dispozícii až 1200 A. Podľa údajov od výrobcu kapacita je dostačujúca na 78 minút a počet nabíjacích cyklov je 400 pri 80% hĺbke vybitia. Ďalších 6 batérií slúžia na pohon bŕzd a systémov riadenia. Hmotnosť všetkých batérií je ca 624 kg. Monster truck je tiež vybavený palubnou nabíjačkou a programovateľným regulátorom rýchlosti. Elektrický monster truck je vybavený pneumatikami Firestone 66x43x25 vyleštenými a ručne brúsenými pre zmenšenie hmotnosti a zlepšenie trakcie. Pneumatiky sú obuté na oceľových diskoch 25×38. Celková hmotnosť jednej pneumatiky vpredu ca 317 kg a vzadu ca 363 kg a celková hmotnosť elektrického monster trucku je 4990 kg.

No nie je to kus krásneho vozidla vybaveného elektrickou trakciou ?

 

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár