Na tohtoročnom autosalóne v Paríži automobilka SEAT ukázala, že vo svojej stratégii počíta aj s elektromobilmi a predstavila koncept SEAT IBE. V jeho prípade chce ponúknuť inovatívny, odvážny a mladistvý automobil bez nutnosti obetovať čokoľvek z hľadiska použiteľnosti. Kombinácia dynamického dizajnu so športovým charakterom preukazuje, že automobily šetrné k životnému prostrediu nemusia byť rovnako nudné svojím vzhľadom alebo slabým výkonom. Vďaka svojej dĺžke len 3830 mm je vhodný pre prevádzku v mestských aglomeráciách napr. v Paríži, Londýne, Berlíne alebo Barcelone. To sú miesta vhodné pre jazdu s nulovými emisiami, skvelé manévrovacie schopnosti a pôsobivé množstvo priestoru.


Napriek neobvyklej šírke 1770 mm a výške iba 1230 mm má proporcie športového automobilu. SEAT IBE je super kompaktné 2+2 športové kupé s trakčným pohonom. Pohonná jednotka elektromobilu s max./menovitým výkonom 75/50 kW a max.krútiacim momentom 220 Nm prináša presne taký druh dynamickej jazdy, aký navodzuje vonkajší dizajn. Kompaktné rozmery trakčného elektromotora a výkonovej elektroniky zabezpečili extrémne ploché a dynamické obrysy prednej kapoty. Využitím kompaktného nezávislého zavesenia zadných kolies bolo možné zásobník elektrickej energie na báze lithium-ion s kapacitou 18 kWh umiestniť pod podlahu batožinového priestoru.

Športový charakter elektromobilu je umocnený elektricky ovládaným strešným oknom. Po otvorení dverí sa objaví priestranný interiér. Vnútorný priestor nesie všetky známky optimalizácie, aby bol zabezpečený dostatočný priestor aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Samostatné sklápanie zadných sedadiel zabezpečuje nie len dostatočnú variabilitu veľkosti batožinového priestoru ale aj jeho rovnú podlahu.


Prístrojovú dosku nesie extrémne úzka stredová konzola, ktorá prechádza do stredového tunela. Prvky interiéru sú minimalizované v prospech využiteľného priestoru a hmotnosti. Informačný displej poskytuje vodičovi informácie napr.rýchlosť jazdy a stav zásobníka energie a umožňuje ovládanie funkcií pomocou smartphonu. Väčšina funkcií je ovládaná pomocou touchpad na ramenách volantu. Vodič si môže navoliť prevod pomocou tlačidiel P,R,N,D a k dispozícii má ešte tri tlačidlá na ovládanie elektrickej parkovacej brzdy, funkcie AUTOHOLD a funkciu E pre režim hospodárnej jazdy.


Elektromobil s nízkou hmotnosťou 1100 kg dosahuje zrýchlenia z 0-50 km/h za 3,6 s; z 0-80 km/h za 6,6 s a z 0-100 km/h za 9,7 s. Podľa zverejnených informácii má elektromobil obmedzenú max.rýchlosť na 160 km/h a energia zásobníka by mala vystačiť na dojazd ca 130 km, čo je dostačujúce pre každodennú mestskú prevádzku.

SEAT IBE je dôkazom toho, ako sa môže v elektromobile stretnúť potešenie z jazdy a ekológia.

 

Pridaj komentár