Na novembrovej Merzouga Rally v Maroku sa zúčastnilo elektrické enduro T-Race a zvíťazilo v novej kategórii NEW ENERGY. Elektromotocykel je produktom talianskej spoločnosti Tacita.

Chceli sme zistiť, či máme motocykel, ktorý bude spoľahlivý a dosť vydrží. Merzouga rally bola najlepšia príležitosť pre testovanie nášho T-Race. Cieľom bolo zhromaždiť čo možno najviac údajov,“ vysvetľuje spoluzakladateľ Pierpaolo Rigo. Súťažným jazdcom na elektromotocykly bol niekoľkonásobný účastník Dakaru kanaďan Patric Trahan, ktorý hovorí:“Bol som poctený vyskúšať T-Race. Cítim, že som sa stal súčasťou nového začiatku. Mám dosť závodných skúseností s rally, ale prvýkrát som pretekal v tichu. Bola to pre mňa nová skúsenosť, kedy som si uvedomil, že sa môžem viac sústrediť na svoju jazdu. T-Race funguje ako každé iné enduro a jazda v dunách bola dobrá“.

Spoločnosť Tacita ( latinský názov rímskej bohyne ticha ) mala túžbu vyvinúť motocykel, ktorý nie len rešpektuje životné prostredie ale aj ľudí okolo nás. Cieľom bolo vyvinúť perfektné elektrické enduro, ktoré by bolo schopné konkurovať tradičným motocyklom so spaľovacími motormi.

V ráme z chróm-molybdénových trubiek je umiestnený kvapalinou chladený trakčný asynchrónny elektromotor s menovitým výkonom 8 kW a maximálnym výkonom 24 kW. Udávaná svetlosť je 353 mm. Vpredu sú disky 1,60 x 21 a vzadu 2,15 x 18, na ktorých sú obuté pneumatiky FIM Enduro type. Brzdovú sústavu tvoria vpredu kotúčová brzda s priemerom 270 mm a vzadu s priemerom 220 mm. Dodatočne využíva elektrické enduro systém rekuperácie. Výkon trakčného elektromotora sa prenáša na zadné koleso pomocou viacrýchlostnej samostatnej prevodovky. Dynamicky chladený zásobník elektrickej energie na báze lithium-polymer s kapacitou 10,6 kWh je zložený zo 4 hliníkových modulov, ktoré sú z dôvodu zabezpečenia rovnováhy rozložené po elektromotocykle dva vpredu a dva vzadu. Zásobník má uvádzaný 2000 nabíjacích a vybíjacích cyklov ( približne 100 000 km ).Nabíjanie je možné buď ekologicky pomocou klasickej zásuvky 220 V alebo pomocou palubného nabíjača. Podľa zverejnených údajov má toto elektrické enduro hmotnosť ca 180 kg. Jazdec má k dispozícii tri jazdné režimy – Eco, Sport a Boost ( 60 s na plný výkon pri jazde cez duny alebo strmé stúpanie ).

Tagged with:
 

Pridaj komentár