Výstavy na ďalekom východe sú preslávené tým, že na nich môžete vidieť tie najnovšie výdobytky techniky, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii. Netreba sa teda čudovať, že práve na šanghajskom autosalóne má dôjsť k premiére malého dvojmiestneho, no nazvime to elektromobilu, ktorý vytvoril General Motors v spolupráci s Shanghai Automotive Industry Corp. Pri pohľade na Projekt EN-V (Electric Networked Vehicle) si určite mnoho z vás spomenie na dvojkolku Segway. Niet divu, jedná sa koncepčne o veľmi podobne dvojkolesové a dvojstopové dopravné prostriedky s. Len spomeniem, že spomínaných Segwayov sa dovedna predalo 60 000 kusov.

 EN-V bude k dispozícii hneď v troch prevedeniach, ktoré budú na pohon využívať rovnakú techniku. O pohon sa budú starať dva elektromobily, s ktorých každý ma na starosti jedno koleso. Elektromotory budú slúžiť nie len na rozbiehanie, EN-V, ale aj na jeho brzdenie či zatáčanie. Motory sú napájané na Li-ion články umiestené v podlahe. Tie umožňujú dojazd až 40 kilometrov. A aká je maximálka? Tá sa údajne dokáže vyšplhať až na hodnotu 40 km/h, čo si osobne neviem celkom dobre predstaviť.

Konštruktéri si zjavene veľmi dobre uvedomujú, že väčší dojazd môžu zaistiť nielen väčšími batériami, ale aj znížením hmotnosti, čim dosiahnu menšie namáhanie elektromotora, a tak aj nižšiu spotrebu elektrickej energie. Preto niet divu, že na EN-V môžete nájsť materiály ako karbón či lexan. A aká je teda hmotnosť? Tá sa nakoniec vyšplhala na hodnotu 500 kilogramov. EN-V je tak isto vybavený aj GPS navigačným systémom, ktorý nielenže nájde cieľ, ale prehodnotí cestu a vyberie variantu, ktorá vám umožní vyhnúť sa dopravným zápcham. Žiaľ pre tých, čo neradi chodia mám aj zlú správu. A tou je neschopnosť EN-V chodiť (jazdiť) po schodoch.

 

Pridaj komentár