Brammo Empuls je už v poradí druhým elektrickým motocyklom, ktorý vypustí táto oregonská spoločnosť do sériovej výroby. Po tom ,čo v roku 2008 uviedli na trh svoj prvý elektrikou poháňaný model Enertia sa stala spoločnosť Brammo jednou s prvých, ktorá elektrický motocykel vôbec ponúkala. Aj napriek tomu, že Enertia neponúkala dych vyrážajúce zrýchlenie (svojimi parametrami sa môže porovnávať so súčasnými stodvadsaťpäťkami ), je dôkazom toho, že už v roku 2008 bolo možné vyrábať prakticky využiteľný elektromotocykel.

Samozrejme, počas výroby spomínaného modelu Enertia tím inžinierov nepretržite pracoval na vývoji dvoch ďalších modelov. Jedným z nich je vyššie spomínaný Empuls. Tým druhým je pretekársky špeciál, ktorý vznikol pre potreby vôbec prvej motocyklovej pretekárskej série TTxGP, v ktorej majú možnosť štartovať iba motorky z elektrickým pohonom. Môžeme napísať, že sa jedná o pretekársku verziu Enertie známu pod názvom Enertia TTR, ktorá dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 164 km/h.

Teraz ale naspäť k najmladšiemu prírastku do rodiny Brammo. Model Empuls má byť vo všetkých smeroch dokonalejší ako jeho predchodca. A bodaj by nie, veď samotný konštruktéri charakterizujú model Empuls ako výsledok tvrdej dlhoročnej práce. Aj napriek tomuto tvrdeniu ani model Empuls nebude schopný svojimi dynamickými parametrami konkurovať súčasným motocyklom. Výkon 50 koní a hmotnosť 177 kilogramov však bude stačiť na každodenné premiestňovanie do roboty či pokojné jazdenie po okreskách.

Na začiatok sa bude Brammo Empulz predávať v troch verziách s označeniami 6.0, 8.0 a 10.0. Tieto čísla označujú dojazd daného modelu. Budúci majiteľ si teda bude môcť vybrať z modelov s dojazdom  60 míl( 96.5 km) , 80 míl(128.7 km) a 100 míl(160.9 km). Treba už len spomenúť že prvé kúsky tejto exotiky dorazia k svojím majiteľom v prvej polovici budúceho roka.

Tagged with:
 

10 Responses to Brammo Empulse ponúka dojazd až 160 kilometrov

  1. Viliam Zmeták píše:

    co sa tyka elektromotoriek… je pravda ze vacsina motorkarov tomu nefandi, ale vyvoj vramci TTxGP nepomaha len k stavbe elektrickych supersportov, ide tam o nove technologie vyuzitelne napriklad v elektroskutroch. A skuter si uz malokto kupuje kvoli zvuku motora…tam vidim obrovsky potencial.

Pridaj komentár