Spoločnosť BMW Group na brífingu v Mníchove – Mobility of the Future – predstavila projekt ( aj škicu ) elektromobilu, ktorý je navrhnutý nekompromisne a špeciálne pre potreby a požiadavky elektrickej dopravy, by mal vstúpiť na trh v r.2013 . Ide o víziu konceptu vhodného mestského elektromobilu. Tento kombinuje dynamiku s komfortom a životnosťou. Elektromobil, ktorý dostal meno „ Megacity Vehicle“ ( MCV ) by mal kombinovať bezemisnú prevádzku s požiadavkami na modernú mestskú dopravu. Mal by sa stať prvým vyrábaným vozidlom spoločnosti s elektrickým pohonom. Ako by mohol vyzerať v skutočnosti je možné vidieť na nasledujúcom obrázku.

MCV má novú pohonnú jednotku a revolučnú automobilovú architektúru, ktorá je kombináciou prísne odľahčenej konštrukcie s optimálnym vnútorným priestorom a maximálnou bezpečnosťou pri nehode. Elektromobil by mal byť vybavený permanentne budeným 3-fázovým synchrónnym motorom s výkonom cez 100 kW s max.otáčkami 12 000 1/min a poháňať pomocou jednostupňového prevodu zadnú nápravu. Trakčný elektromotor je doplnený o riadiacu elektronickú jednotku. Celý trakčný pohon je vybavený systémom rekuperácie, čím sa podľa zverejnených informácií zvyšuje dojazd MCV o 20 %.

Zásobník elektrickej energie na báze lithium-ion, ktorý je dielom spoločného podniku spoločností Samsung a Bosch je umiestnený v podlahe. Skladá sa asi zo 100 sériovo spojených článkov ( každý s menovitým napätím 3,7 V ) s celkovým napätím 400 V a energiou 22 kWh.

Z dôvodu zabezpečenia nízkej hmotnosti elektromobilu, bol použitý tzv.koncept LifeDrive. Tento koncept, ktorý je zložený z dvoch horizontálne oddelených samostatných modulov, spája všetky požiadavky spojené s elektrickým pohonom. Modul Drive je tvorený ľahkou vysokopevnostnou hliníkovou štruktúrou s hmotnosťou okolo 250 kg, ktorá obsahuje zavesenie kolies, crash elementy, zásobník elektrickej energie a trakčný pohon.

Celý modul je zložený z troch oblastí, v prvej (stredovej ) je umiestnený zásobník a predná a zadná oblasť obsahuje okrem iných aj všetky prvky bezpečnosti elektromobilu. Druhý modul Life, ktorý sa montuje na nosnú štruktúru modulu Drive, je vyrobený z carbon fibre-reinforced plastic (CFRP), karbónových vlákien kombinovaných tvrdeným plastom. Tento materiál extrémne silný, o 50 % ľahší ako oceľ a o 30 % ľahší ako hliník. Okrem toho je odolný voči korózii, kyselinám a organickým rozpúšťadlám. Podľa dostupných informácií by mal mať elektromobil dojazd 200 km a max.rýchlosť okolo 150 km/h.

 

Pridaj komentár