bmw_i8_spyder

BMW i8 Spyder oslní výkonom i nízkou spotrebou

Bavorská automobilka to s elektrinou pod kapotou myslí vážne. K dvojici dômyselných konceptov i3 a i8 coupé teraz pribúda ďalší ostrý kúsok- i8 v prevedení “hore bez”. Ako teda nové auto vyzerá?

Na prvý pohľad má Spyder veľa spoločného s i8-kou v prevedení coupe. Odlišuje sa len absenciou pevnej strechy a kratším rázvorom náprav. Strieborný lak doplnený o azúrovo modré detaily je pre modely “i” typický, a preto jasne prezrádza, že ide o ekologicky ladené auto.

Nová štúdia je štvorkolka. Predná náprava je poháňaná silným elektromotorom s výkonom 96 kW ( 131 konských síl), zatiaľ čo zadnú nápravu roztáča len 1,5-litrový trojvalec s výkonom až 223 koní. Celkový krútiaci moment sústavy motorov je 550 Nm, čo je pre športiak tejto kategórie naozaj ideálne.

A výsledok? Unikátny športiak so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd. K tomu maximálna rýchlosť 250 km/h a spotreba v hybridnom režime len 3 l/100km. Energiu z batérie uloženej v stredovom tuneli pritom dokáže využiť na 30 km cesty.

Samozrejme ide len o koncept a od sériového produktu má veľmi ďaleko. My však dúfame, že jeho jazdné vlastnosti budú zachované aj v sériovej produkcii.

Autor:

Marek Nemec

Volám sa Marek Nemec. Narodil som sa 26.9.1993 v Skalici. V rokoch 2000 až 2004 som navštevoval 1. základnú školu v Skalici. Po úspešnom, dokončení štvrtého ročníka som úspešne zložil prijímacie skúšky na Gymnázium F.V. Sassinka v Skalici, kde dnes študujem ôsmy rok. Absolvoval som prvý stupeň umeleckej školy vo výtvarnom odbore. Aktívne ovládam anglický a nemecký jazyk. Dokážem pracovať na počítači v programoch Word, Excel, PowerPoint, programoch na úpravu fotografií a tiež v 3D počítačovom editori ZModeler. Som tvorivý, čo využívam najmä pri tvorbe 3D počítačových modelov a maľovaní rôznych obrazov. Vo svojom voľnom čase sa venujem modifikáciám počítačových hier a elektromobilite. V roku 2011 som prestaval moped Babetta 207 na elektrický pohon. S týmto projektom som vyhral 1. Miesto v celoštátnom kole SOČ. Po dokončení strednej školy by som sa chcel dostať na vysokú školu technického zamerania. V budúcnosti chcem pracovať v automobilovom, alebo energetickom priemysle.

Jedna myšlienka na “BMW i8 Spyder oslní výkonom i nízkou spotrebou”

  1. Tu sú niektoré technické parametre, ktoré sú uvedené v tlačovej správe spoločnosti:
    rozmery : L 4480 mm, H 1208 mm, W 1922 mm
    rázvor: 2650 mm
    pohotovostná hmotnosť: 1630 kg
    zrýchlenie z 80-120 km/h za 4.0 s
    dojazd v elektrickom mode: 27-30 km
    doba nabíjania: 1.45 h pre 100%
    objem batožinového priestoru: 100 litrov

Pridaj komentár