Spoločnosť Peugeot oznámila prípravu výroby modelu 3008 HYbrid4 s pohonom všetkých kolies a tak nikoho iste neprekvapí, že aj spoločnosť Audi ktorá má s pohonom všetkých kolies bohaté skúsenosti predstavila svoj prototyp hybridu. V jeho prípade ide o Audi A5 E-tron Quattro plug-in hybrid a spoločnosť išla na to trochu zložitejšie, využívajúc tri motory.

Pod prednou kapotou sa nachádza pohonná jednotka tvorená radovým 2,0 L TFSi spaľovacím motorom disponujúcim výkonom 155 kW, ku ktorému je uchytený trakčný elektromotor s výkonom 33 kW. Štandardne hybrid využíva výkon spaľovacieho motora a menšieho trakčného elektromotora na pohon predných kolies. V prípade požiadavky na zrýchlenie, alebo keď senzory detekujú stratu trakcie na zadnej náprave, uvedie sa do činnosti zadný trakčný elektromotor s výkonom 60 kW. Jeho zapojením dostaneme pohon 4×4. Tam, kde by sa v prípade klasického pohonu 4×4 nachádzal kardan, tam je teraz umiestnený zásobník elektrickej energie na báze lithium-ion s kapacitou 9,4 kWh.

Aj keď v jeho prípade ide len o prototyp, prístrojová doska ponúka vodičovi všetky potrebné informácie napr. vľavo je indikátor stavu zásobníka elektrickej energie a vpravo rýchlomer.

Na stredovej konzole bol umiestnený ďalší displej a bezpečnostné vypínače.

Aby bolo možné udržať hmotnosť hybridu v rozumných medziach boli použité materiály ako hliník a uhlíkové vlákna, čím sa dosiahla hmotnosť okolo 1600 kg. Podľa zverejnených informácií energia zásobníka mu má zabezpečiť dojazd 40 km a to do rýchlosti 100 km/h. S využitím výkonu trojice motorov hybrid zrýchľuje z 0 – 100 km/h za 5,9 s ( o 0,6s rýchlejší ako model A5 s rovnakým 2,0 L TFSi spaľovacím motorom ), dosahuje max.rýchlosť 228 km/h a udávaná kombinovaná spotreba je 2,7 L / 100 km. Nikto však nepochybuje o tom, že udávaná kombinovaná spotreba sa dosiahne pri plne nabitom zásobníku energie a behom prvých kilometroch prevádzky. Podľa informácií spoločnosti si záujemcovia o tento hybrid budú musieť zatiaľ vystačiť s jednoduchšími riešeniami, ktoré sú dnes k dispozícii na trhu.

 

Pridaj komentár