Audi nie je na poli elektromobilov žiadnym nováčikom a po tom, čo nám v priebehu roka predstavila už tri koncepty pod označením e-tron, sa vynára na povrch otázka, kedy už konečne automobilka vypusti do sveta svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil. Treba však spomenúť, že dva zo spomínaných troch konceptov vychádzali zo súčasnej Audi R8, pričom pôsobili ešte futuristickejšie a povedzme si to na rovinu aj dosť nereálne. Hlavne parametre výkonu a krútiaceho momentu akoby pochádzali z inej planéty. Ako samotná fabrika priznala, výroba takéhoto superšportu je v pláne, no osobne si myslím, že tak skoro sa toho nedočkáme.

Omnoho reálnejšie kontúry však naberá projekt A1 e-tron. Ten je totiž postavený na základoch nového modelového radu Audi. A ako je v súčasnosti dobrým zvykom, v segmente prémiových značiek automobilky predstavujú spolu z novými modelmi aj ich hybridné varianty. Napokon aj samotné Audi tak spravilo pri predstavení novej A8. Treba však vziať do úvahy, že použitý hybridný systém už bol vyvinutý a v súčasnosti ho môžete nájsť pod kapotami až troch modelov (Touareg, Cayenne a A8). Avšak v prípade A1 by sa jednalo o hybridný pohon, ktorým zatiaľ koncern nedisponuje, no podľa všetkého sa práve nachádza vo fázy vývoja.

Audi A1 e-tron má disponovať synchrónnym elektromotorom, ktorý bude ponúkať výkon 45 kw a krútiaci moment 150 Nm. Tieto hodnoty sa však môžu krátkodobo zmeniť a pri razantnej akcelerácii bude tento elektromotor ponúkať až 75kw a 240 Nm. Motor je uložený naprieč nad prednou nápravou, teda tak ako bývajú umiestene súčasné spaľovacie motory. O dostatočnú zásobu energie pre elektromotor sa stará sada Li-Ion akumulátorov s celkovou kapacitou 12kWh. Celú sadu tvorí 96 článkov s celkovou hmotnosťou 150 kilogramov. Azda najväčším prekvapením pri tomto elektromobile je použitie Wankelovho motoru, ktorý slúži ako generátor na dobíjanie akumulátorov, čím výrazne ovplyvní celkový dojazd A1 e-tron. Keď už sme pri dojazde, ten ostal zahalený rúškom tajomstva

Tagged with:
 

Pridaj komentár