Konečne! Po predstavení niekoľkých konceptov známych pod označením e-tron vyšla na svetlo sveta snáď už finálna verzia tohto očakávaného elektromobilu. Prečo konečne? Osobne už mi príde zbytočne vymenovávať, či rátať, to množstvo konceptov alebo štúdii, ktoré boli verejnosti predstavované behom tohto roka. Predovšetkým elektrická superšport R8 sa preslávil svojimi až neskutočnými hodnotami krútiaceho momentu, ktorý svojou veľkosťou schoval do vrecka snáď každý kamión. A to už je teda čo povedať. Ako som spomenul, všetko to boli ale len koncepty, ktoré nepochybne naznačujú smerovanie automobilky v tomto odvetví ale bude veľmi otázne či sa vlastne niekedy dostanú do výroby.

Tu však nastáva zmena. Audi sa totiž rozhodla v Mníchove naštartovať testovacie modelu A1 e-tron. Len stručne napíšem doposiaľ známe informácie o tomto automobile. O pohon A1 e-tron sa stara trakčný elektromotor o výkone 75kW. Ten dokáže rozhýbať tohto prcka na maximálnu rýchlosť 130 km/h, ktorá je pre mestské potreby nadmieru postačujúca. Energia, ktorú si elektromotor bere s lithium-iontových akumulátorov obsiahne dojazd 50 kilometrov. Po vyčerpaní energie z týchto akumulátorov prichádza na rad malý motor typu Wankel, ktorý síce produkuje výkon len 12 Kw, ale ten bohato postačuje na to, aby stihol vyrábať elektrickú energiu pre elektromotor, alebo príslušenstvo potrebné pre fungovanie celej A1-ky. Vďaka tomuto motoru sa predĺži dojazd až na 200 kilometrov pri spotrebe 1,9 litra benzínu na 100 kilometrov.

Audi počas celého projektu úzko spolupracuje s Mníchovskou univerzitou či spoločnosťami E.ON a Stadtwerke München. Tieto spoločnosti majú na starosti monitorovanie požiadaviek skušobnej vzorky ľudí, ktorý budú mať to šťastie testovať A1 e-tron. Okrem toho ich práca bude zahŕňať aj postupnú výstavbu nabíjacích staníc pre elektromobily.

 

Pridaj komentár